Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Flere som av og til får det for seg at de gruer seg sinnsykt te fødsel? Mener ike hele tiden, men at tankene plutselig kommer.. Får litt panikk av og til, for det kommer jo til å bli et smerte helvete uten like sikkert,,, Håper jo ikke det da, men det e noe med redselen for det ukjente, smerter du hører om, som er hinsidige, som du aldri kan forestille deg kan være så vonde..... Nei gleder meg kke til det, gleder meg til fødselen, pga det du får osv, men de smertene er skremmende... Skal ha epidural, men hva hvis de ikke får tid til å sette dette da, hufff,, hehe:)
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Det trenger ikke bli noe smertehelvete. Det var det overhodet ikke for meg, og jeg pressa ut en stor unge. Klart det gjør vondt, men jeg gruer meg ikke. Alle som har hatt nyresteinsanfall/gallesteinsanfall sier det er verre. Bare sjekk tråden lenger ned. Skriv ønskebrev til føden hvor du forteller at du er redd, og at du har ønske om å få epidural, så kan de vurdere det fortløpende. Nei, jeg tar det som det kommer. Det viktige er at man ikke skremmer opp seg selv på forhånd, og stiller med åpne kort. Og at man ikke blir redd. Stol på kroppen din, du er skapt for å klare dette. Kanskje du heller blir overrasket over hvor mye du faktisk er i stand til å takle! Lykke til!
jua 10.12.05 Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Hei! Jeg gruer meg veldig. Venter nr 3 så vet jo hva jeg har i vente og at jeg klarer det uanset. Er bare 1,5 år siden siste fødsel så har ikke helt glemt smertene. Hadde en lett og grei fødsel sist, men vondt er det jo.Fikk epidural med førstemann men hadde da en lang tung fødsel. Med nr 2 hadde jeg ingen form for smertelindring, synes denne fødslen var mye bedre. Tok ca 4 timer. Lykke til dette klarer vi.
jua 10.12.05 Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Har foresten født to store barn. Gutt på 4700gr, 52cm lang og hodet målte 38. Jente på 4100gr, 52cm lang og hodet på 37.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Det er vondt å føde, men det går bedre hvis du klarer å beholde roen og ikke stresse deg opp. Husk at du alltid har pauser mellom riene hvor du må prøve å slappe av og hente deg inn igjen. Lytt til kroppen din - og jordmor - så går det nok bra! Epidural er kjempebra hvis fødselen trekker ut i tid, men det gir et kjempekick å klare å føde uten. Men selvfølgelig - det må bli opp til hver enkelt hvor mye de tåler! Masse lykke til! Håper fødselen blir en fin opplevelse for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå