Gå til innhold

Lite bevegelse i uke 28+2

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste to dagene har det vært underlig stille der inne.. Til vanlig spreller hun rundt, men igår og idag har det ikke vært så mye bevegelse... Har kjent noen få dult idag... Ringte jordmor, hun sa bare at om jeg ikke kjente noe i det hele tatt så måtte jeg bekymre meg..men jeg bekymrer meg jo nå!! Er på "ferie" hos mor og far også så har ikke tilgang på egen fødeavdelign heller.. Kan jeg bare ringe til føden her å spørre?? Noen som har noen råd? Føler jeg har prøvd alt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har hatt mange sånne dager som du snakker om med lite bevegelse. Blir alltid litt smånervøs av det og går rundt og vekker den lille hele tiden (stakars) noen ganger vil den ikke våkne når jeg dulter. Det aller beste da er iskald saft med isbiter. Da våkner den. Men på sånne stille dager får jeg ikke mange sparkene før den blir stille igjen. Er uke 33 nå. Jeg tenker at den har vel slække dager akkurat som vi voksne har. Etter noen veldig aktive dager kommer det alltid en stille. Og så blir det som oftest en stille dag dersom jeg stresser mye rundt og er skikkelig sliten.

Vi her inne er jo ikke helsepersonell. Snakker stort sett av egen erfaring. Dersom du ikke stoler på JM sine uttalelser hadde jeg ringt føden, er så slitsomt å være nervøs. Jeg hadde nok ringt til mitt sykehus i første omgang.

Skrevet

Jeg er i uke 27 (hører ikke til her enda), og opplever også slike dager. Av og til er det sirkus i magen og nesten litt ubehagelig, mens andre dager er det bare noen få dult til dagen og det går gjerne timer mellom hver hun beveger seg. Jeg har en slik dag i dag og kjenner også at jeg blir bekymret...

Har prøvd å drikke iskald cola og dulte litt til magen i håp om at hun gir meg tilbakemelding. Blir jeg veldig bekymret kommer jeg til å ta kontakt med føden, bedre å ringe en gang for mye tenker jeg.. Men som nevnt er dagene veldig ulike og jeg tror det er normalt. Dersom du ikke får ro ville jeg ringt til føden der du holder til i første omgang, for å høre om det er grunn til bekymring, og evt ringe der du er nå etterpå.

Skrevet

Tusen takk!! Jeg har dultet å dyttet og da responderer hun litt tilbake, jeg beroliger meg selv med at jeg iallefall kjenner liv og bevegelse. Men tar heller kontakt med lege/jordmor/føden over helga bare for å være på den sikreste siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...