Gå til innhold

noen som har små barn som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente på 11 mnd som jeg er begynt og gi vanlig melk..

så lurer jeg på om dere vet blandingsforholdet meg h-melk,malt og vann?

eller ga dere deres barn ren melk...og da hva slags melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min fikk bare ren melk... lett melk :)

Skrevet

jeg hadde gitt ren melk.. ikke h-melk for det anbefaler de vel ikke lenger tror jeg... hvis det er nødvendig m malt tar du en go tesje oppi flaska.. eller mer hvis det er nødvendig.

Skrevet

Jeg har to jenter fra før, og mine fikk hel-melk fra de var vel året, før det fikk de syrnet melk blandet med vann. Halvparten av hver. Den yngste drikker det enda! :)

Skrevet

når gutten min ble 9-10 mnd så fikk han ren lettmelk i flasken..

husker jeg måtte bruke malt i nan melken, men trengte ikke det til vanlig melk =)

Skrevet

Den sunneste melka er ekstra lettmelk.. Den er det også tilsatt D-vitamin.. Beste melka for barna...

Skrevet

Jeg fikk beskjed på at jeg skulle bruke lettmelk og til og begynne med så skulle jeg blande NAN og lettmelk 50/50. Men så var vi hos svigermor og da fikk de vist bare lettmelk og det gikk bra det. Men har ikke sluttet med NAN helt da.

Glemte nesten å skrive at mine tvillinger er nå 1 år gamle.

Skrevet

Jeg begynte vel rundt 8-9 mnd. Da fik han ren 0,1% melk.. Ekstra lett hetter det vel...

Skrevet

med begge mine jenter gikk jeg rett over på lettmelk, har man allergi i familien så kan man jo prøve litt forsiktig generellt med melk - men det gikk greit for begge mine...

Skrevet

Skal man ikke vente til barnet er året før de begynner med ku-melk? Noe med tarmene i magen som ikke er ferdig utviklet syns jeg kan huske sist jeg selv var midt oppi det her. Bruk Nan til ett år,deretter halvblande med kumelk til å begynne med var ihvertfall det jeg fikk høre.

Skrevet

Tobias begynte med kumelk på 1-årsdagen sin. Fikk beskjed om at ekstra-lett melk var den beste.

Ingen problemer.

Skrevet

Vi begynte å gi guttungen ku-melk dagen etter ettårsdagen. Gir da vanlig melk i tut-kopp.

Lett melk eller ekstra lett med D vitamin.

(før dette var det kun vann til drikke til måltidene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...