Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg får tidvis skjelvinger, blir svimmel, føler meg uvel og begynner å svette? Dette er veldig ubehagelig. Kommer når jeg selv tar det helt med ro, bare tusler litt. Jeg er i slutten av uke 34. Har hatt bra blodtrykk hele veien. Noen med samme symptomer eller erfaringer?
julisol Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Hender jeg får det hvis det er litt lenge siden jeg har spist - eller drukket for lite. Er veldig følsom for kaffe for tia også. Hvis jeg drikker svart kaffe, gjerne med litt sjokolade ved siden av så blir jeg fryktelig skjelven og uvel etter en stund. Tror det har med blodsukkeret å gjøre for min del, så lenge blodtrykket er ok.
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har kjent lignende, men så har jeg blodtrykk 100/50 så det har vært forklaringen. Er det når du har ligget på ryggen også? Da er det vanlig at barnet presser mot stor blodåre som går langs ryggen og stopper for blodgjennomstrømmingen.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Erfaringa mi med dette er....at eg har drukke for lite!!!! Har akkurat samme symptom, er kanskje på butikken, og må løpe å kjøpe en flaske vann...som går ned på høykant!!!! Da kommer det seg litt....så greit å komme hjem å slappe av med en ny flaske vann....masse vann....
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Det er stort sett ikke når jeg ligger på ryggen, men sånn som i dag skjedde det når jeg tuslet i butikken i dag og så på ny og større bh for "nte" gang!!. Helt uten stress. Har både drukket og spist vanlig i dag. Synes bare det er så rart at det kommer sånn helt uten videre. Takk for svar:-)
Nanna1976 Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Har de samme erfaringene. Noen ganger kommer det i forbindelse med kynnere, andre ganger bare helt ut av det blå. Stötter forrige innlegg i at det er viktig å drikke mye. I tillegg må jeg gjerne ta noe sött, da blir jeg som regel bedre med en gang (blodsukkerfall kan komme selv om man omtrent akkurat har spist).
MomInUSA Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Klassiske tegn paa lavt blodsukker - det er tegn paa det man kaller foeling. Pass paa at du har med deg litt sjokolade eller appelsinjus eller noe annett soett naar du drar noe sted for aa faa opp blodsukkeret i tilfelle du begynner aa kjenne det. Drue/frukt-sukker (jus) virker egentlig raskest.
LRMG Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har også kjent noe lignende, og det kan gjerne komme mens jeg sitter helt stille på jobb. En sånn følelse av at det vil begynne å svartne for en - blir matt og svimmel og uvel. Litt samme følelse som når jeg ligger på rygg mer enn 10 sekunder. JM mente det hadde med svangerskapet å gjøre men at det ikke var farlig. Er vel bare et tegn på at kroppen er mer belastet. Synes det har blitt bedre nå som magen har sunket litt og de dagene det ikke er så varmt.
Loglady Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 Hei, jeg opplevde det samme da jeg satt rolig i frisørstolen for ikke så lenge siden. Svimmel, uvel, kaldsvettet, trodde jeg skulle svime av. Drakk et glass vann, og da gikk det over. Snakket med legen om det etterpå, og han mente dette var blodtrykksfall (har også hatt relativt lavt blodtrykk gjennom graviditeten). Det er visst en kjent sak at blodtrykket stiger ved vanninntak, så frisøren var smart da hun løp og hentet et glass.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Jepp!! Merket det på ordentlig for to uker siden. Ble svimmel, skjelven og uvel i tilleg til at hvilepulsen løp løpsk og jeg ble utrolig tungpusten. Jeg tok turen til legevakten der de oppdaget at hjertet mitt slo urytmisk og at dette mest sannsynlig var grunnen til ubehaget. Har snakket med jordmor og mange leger i ettertid og alle sier at det ikke er noe farlig, bare ubehagelig. Men viss hvilepulsen nærmer seg 200 eller en besvimer pga av plagene må en kontakte lege! En annen mulighet som en lege la frem er at det kan være lavt jernlager. Ta jerntillskudd og se om det hjelper! Tror nok at mine plager har vært en kombinasjon av de begge, for "anfallene" har komt skjeldnere og varer kortere etter at jeg beg å ta jerntilskudd.
Bolla Pinnsvin Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 Jeg merket også dette for litt over 2 uker siden.Det var virkelig ille,og gikk trill rundt for meg! Jeg drakk MASSE vann,for jeg trodde det var pga det.Noen ganger hjalp det litt,andre ganger ikke....Tilslutt dro jeg på føden til en sjekk for det svimlet for meg til og med når jeg lå i ro... De fant ikke noe galt,og alt var fint med blodtrykket og babyen..Men jeg fikk beskjed om å drikke masse,hvile og holde meg unna sola.To dager etter var jeg hos legen og ble sykemeldt ut måneden.Det nyttet jo ikke å jobbe som dagmamma når det rett og slett kjentes ut som om jeg skulle besvime av den minste anstrengese! Jeg har vært til nye kontroller også etter det. De tror det kommer av det såkalte Vena cava (eller noe i den duren) syndromet.Det er når babyen presser på pulsåren som ligger langs ryggraden. Samme grunnen som at gravide må være forsiktige med å ligge på ryggen,for da kan åren komme i klem og stoppe blodtilførselen.Noen gravide har det sånn at babyen stadig presser på denne uansett om man sitter,ligger eller står,og det er dete de trodde feilet meg.Og det kan jo høres ut som om du har det samme.. Et annet alternativ som jordmor mente for noen dager siden er at selvom blodtrykket mitt har vært fint hele tiden,så lurer hun på om jeg har "blodtrykksfall" ganske ofte.Dvs at blodtrykket plutselig synker kraftig.Veldig vanlig for gravide i 3.trimester. Ved begge disse tilfellene så blir man svimmel og uvel og kan begynne å svette osv rett og slett fordi man får litt dårlig med blod til hodet innimellom...Ikke noe farlig,men grit å prøve å ta det litt med ro.
adlei Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 er i uke 36 snart, jeg har hatt det slik i mangen måneder nå. blodtrykket og blodsukker og alt er normalt... har spurt legen men han hadde ingen go forklaring.... jeg kan pluttselig få det, selv om jeg ligger på sofan å slapper helt av ... har synest det er rart men det er no godt at jeg ikke er den eneste da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå