Gå til innhold

vannavgang og skydd i sengen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror dere at man ødelegger madrassen hvis vannet går i sengen? har dere noe skydd i sengen? vi har også et tjukkt vegg til vegg teppe på soversommet, dumt å søle på det....

rare ting man tenker på når fødselen nærmer seg, hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har også tjukt vegg til vegg teppe på soverommet så jeg har tenkt på akkurat det samme!

Skrevet

Kjøp et tisselaken på Jysk, som er beregnet til barnesenger..

Legg det "motsatt" vei i din seng, slik at det kun blir liggende under rompa omtrent... :-)

Enkelt og greit.. så kan du bruke tisselakenet i barnesenga når den tid kommer...

Var litt plaget med at jeg syntes det ble klamt å ligge på i forrige svangerskap, men denne gangen har det gått greit..

Kanskje fordi vinduet står heeelt oppe hele natta, og jeg omtrent ikke bruker dyne lenger.. er så varmt.. hehe...

Skrevet

Ble fryktelig klamt til meg, så jeg har valgt å legge det under overmadrassen... da redder jeg ihvertfall hovedmadrassene.. når det gjelder vegg til vegg tepper så er det null problem å rense med ulike produkter om det skulle bli mye vann der, så ikke tenk på det.. viktigst er å redde madrassene.. for går vannet i senga uten beskyttelse så kan man like godt kaste madrassene med en gang om du ikke har godt råd og sender de på noe spesial renseri... men da kan du jo like godt kjøpe nye også da... du får ikke de rene igjen og vesken vil trekke inn i madrassene og etterhvert råne opp.

Skrevet

Kjøp sånn sykehuslaken, altså kladd, som det heter, på apoteket.

Det er som en megastor bleie i firkanta form som en legger i senga. Er plastbelagt under, og den er ikke ekkel å ha under lakenet. Du merker den ikke heller. Den suger opp væske. (er beregnet på inkontinente og sengeliggende pasienter.) Supert tips til barnesenga også, spesielt til større barn. Den blir jo ikke klam eller for varm heller.

Skrevet

Jeg bruker sånn "kladd" som Bula over her nevner. Funker bra, har lagt på en 3-4 stk under "rumpeområdet"...blir ikke svett eller noe;)

Kjøpte en svær pakke på Medicus plesner, kostet ca.150 kr tror jeg. Må være praktisk å bruke i barnesenga også, så slipper man å vaske det ordentlige tisselakenet hver gang det blir søl i senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...