Gå til innhold

Sete..... =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært til kontroll i dag, og konstatert sete....som fryktet. Er 36 uker på veg, og lurer på om noen har vært til "snuing"? Kan noen fortelle meg hvordan dette foregår? Vondt? Huff.....litt stressa her.... =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært til snuing selv, men har hørt at de gir deg en sprøyte for å få livmoren til å slappe av, før de tar tak i ungen, (utenpå magen) og vrir den rundt..

Skrevet

sprøyte?! Vrir den rundt *ler lettere hysterisk*

Skrevet

Jeg har hørt at man kan snu babyen med akupunktur!! Usikker på om det faktisk funker. Ellers så er det en lege som "snur" babyen. Tror ikke det gjør vondt.

Skrevet

Uansett om det gjør litt vondt, eller mye vondt, er det nok bedre enn en setefødsel i alle fall.

Sikkert bra å få gjort det nå, før minsten blir enda større.

Skrevet

Babyen har fortsatt tid til å snu seg selv på de ukene som er igjen. Ellers er det jordmor og barnelege som snur sammen, ved å dytte utapå magen, under overvåkning av babyen.

Skrevet

Du får ikke tilbud om keisersnitt da hvis han ikke snur seg? En venninne måtte få han snudd før fødsel i februar, og det hørtes ut som en grei affære. Må uansett være bedre enn setefødsel..

Lykke til!

Skrevet

Jeg hvet ikke.....kanskje jeg får tilbud um KS, viss det skulle gå så galt at h*n ikke snur seg. Krysser alt utenom føttene for at h*n snur. Og takk =)

Er ikke akkurat noen drømmesituasjon å være i, men så greit å vita hva man går til.....noe jeg da ikke gjør enda....

Skrevet

I mitt forrige svangerskap ble det konstantert seteleie og prøvde snuing i uke 37. Var litt vondt, men det er du selv som bestemmer om de skal prøve og snu og om når du vil de skal stoppe forsøket. Hos meg var det ikke vellykket, men skal prøve igjen i dette svangerskapet da også dette barnet ligger i sete. Fødte i seteleie forrige gang og hadde en fin fødselsopplevelse:)

Skrevet

Jag hade gutten min i sete han er idag 3år. Med mye overveging, tacket vi nej till snuing!! Kan utløsa en tidig fødsel..stressa bebin, bebin snur sig tillbaka etc etc...du finner MASSA info på nettet. les masssa før du tar beslutning.. Gutten min kom uansett nesten 4uker for tiden, fick vannavgang og rier!!Det hela endte med haste snitt...Men det er en annan historia. Nu ligger denna med hode ner så nu hoppas jag på en normal fødsel : )

Lycka till og HUSK det er ditt valg..

Skrevet

Hei:-) Jeg følte ikke at vendingen var utrygg for barnet! De overvåket meg ved ctg både før og etter, og ul underveis. Legen var forsiketig, og jeg kunne når som helst si stopp. Det var selvsgat ubehagelig, og jeg var øm i magen neste dag. Jordmor holdt meg i hånda og strøk meg... veldig støttende! Sprøyta de setter er bricanyl, astmamedisin, som skal få livmora til å slappe av. Du får hjertebank av den, men det er helt ufarlig for deg og barnet. Desverre klarte de ikke vende min lille sta jente, så det blir ks på mandag. Men jeg synes det var griet å vote at jeg hadde gjort det jeg kunne for at hun skulle snu seg! Lykke til med valget:-)

Skrevet

Hei :-) beibiboom

Hvor langt på veg var du da de prøvde å snu din lille sta jente? =)

Og når har du termin?

Skrevet

*dytter det litt oppigjen*

beklager det med terminspm....ubetenksomt.....trykka litt på en knapp her....så fant jeg det ut ;)

men første spm. fant jeg ikke ut =/

Skrevet

Jeg hadde baby i seteleie forrige gang, og fikk henne snudd. Ikke vondt i mitt tilfelle, det er visst helst visst babyen har begynt å feste rumpen i bekkenet, så det er visst greit å forsøke vending før den kommer så langt. Fikk den sprøyten som står nevnt her, og hele vendingen var gjort på et lite øyeblikk. Babyen er nøye overvåket under hele prosessen, og etterpå, så det føltes helt trygt. Var glad for at jeg fikk det gjort, for jeg hadde en veldig fin fødsel, men baby som kom med hodet først ; )

Lykke til!

Skrevet

Takk for det =) Jeg håper at baby snur seg frivillig.....men med min flax så......huff...heldigvis noen uker igjen enda da.....

Skrevet

Skal inn igjen til kontroll om 1 uke, og viss da den ikke har snudd hodet ned, blir det snuing.

Innbiller meg at det er bedre det enn å ta KS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...