Vårenzia Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Hva er forskejllen på en alliansering og en forlovelsesring? Brukes allianseringer også som forlovelsesringer?
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Du kan vel bruke hvilken som helst ring som forlovelsesring, men jeg har ikke hørt om noen som har brukt allianseringer til forlovelsen. Jeg fikk alliansering i morgengave (tror det er vanligst), og som forlovelsesringer har vi helt vanlige, like gullringer, som vi også brukte som gifteringer. Alliansering er disse du kan sette inn flere diamanter i etterhvert. Tror en del får diamanter etterhvert som man får barn, en sten for hver ny baby.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Har sett mange bruke alliansering som forlovelsesring...Synes d er veldig fint... Mamma har alliansering som giftering, mens pappa sin er i glatt gull...
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Alliansering er en ring i hvitt gull med diamanter i, en ny diamant for hver store nye hendelse i livet (så som barnefødsel, sølvbryllup osv), det er kun et navn på en type ring og den ringen brukes også til både giftering og forlovelsesring. Jeg vet det fordi jeg har en slik ring jeg har også en venninne med en lik ring... Når du tenker på giftering tenker du sikkert på disse glatte gullringene.......
Rådvill Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Jeg skal gifte meg til helgen og skal ha alliansering i gult gull (det finnes også) som giftering så den kan brukes til så mangt
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Vi har også glatte gullringer som gifteringer (og forlovelsesring). Fikk alliansering i morgengave. Får ekstra diamant i den når babyen blir født. Men altså: det er ingen regel på hva som kan brukes som forlovelsesring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå