hit og dit Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 No er det lenge sidan eg har vert her inne. 17.juni, vart lille Tuva født. Termin var 14 juli, men lille-jenta har prøvd å komme ut lenge. Dei siste 3 ukene måtte me spise piller og ligge på sofaen for å holde ho inne så lenge som mulig. Fredag 15.juni slutta me på piller og søndagsmorning klokka halv ni var ho ute. Vannet gjekk halv tre om natta og litt over åtte hadde me 4cm åpning, men då falt hjerterytmen drastisk på jenta. Det vart hastesnitt, og kort tid etter så var jenta ute. Alt gjekk fort og det vart nesten keisersnitt inne på fødestua, men me rakk operasjonsrommet 20m nede i gangen. Ifølge legen så var det så trangt inni livmora at navlestrengen vart klemt av ved kvar rie, og det derfor måtte alt skje så fort. Lille-Tuva var 2730g og 48cm. Me låg på barsel i Ungarn i fire dager. Ingen av pleiarane snakka engelsk, og berre annakvar lege kunne tysk eller engelsk. Me klarte oss nåkelunde. Mykje fingerspråk og tolkhjelp fra damer i nabosenga. Då Tuva var 10 dagar fauk me heim til Norge sammen med mormor. Det var ingen problem for lille Tuva, ho sov og spiste som vanlig, men eg syntes det vart vel slitsomt. Ifølge besten (min pappa) så var eg likbleik, nesten blå, når eg kom ut av flyet på flesland. Så no er me heime hos mormor og besten for å slappe av, og dei tar godt vare på oss. Lille-Tuva er berre snill og sover, spiser og koser seg. Korleis går det med andre her inne? Kven har født sidan sist? Sistemann eg huske var Tosofo som fekk ei jente.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Gratulerer så masse Så lille Malene ble lille Tuva? Kos dere og slapp godt av i tiden fremover, kjekt å høre at d gikk bra m dere
hit og dit Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2007 Ja det vart eit lite navneskifte. Eg har likt dette navnet best heile tida, men det virka som om pappen var meir begeistra for Malene. Det var pappaen som skulle bestemme navn, og då eg våkna opp fra narkosen så hadde ho fått navnelapp på seg der det stod Tuva A.... Og det var ei lita Tuva ho likna på og. =) Er det lenge igjen til du skal ha no?
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Akkurat 1 mnd igjen til termin i dag Så her flyr tiden... Så koselig m Tuva da, synes d er et kjempefint navn Gleder meg til å få min lille snuppe i armene...tenker d er en deilig følelse å endelig ha henne her
hit og dit Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2007 Eg er heilt oppslukt eg. Kan sitte å se på ho i timesvis. Skikkelig hønemor blei eg og, ho ligger så rolig så eg må bort å sjekke ho heile tida. Er nok i overkant hysterisk, nåke eg aldri trudde eg skulle bli. Det er bare å glede seg, det er utrulig herlig. =)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Ahhh...vil og ha prinsessen min her nå He he...Er kjempeutålmodig om dagene...*sukk* Tiden flyr, men samtidig går d så utroooolig sent...
boble <3 Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Gratulerer så masse med lille Tuva:0) Kjempefint navn forseten...
hit og dit Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2007 Eg dytter opp innlegget mitt eg. Har lyst å spre dei gode nyhetene. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå