Gå til innhold

Legens anbefaling: slutte tvert med amming! Men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med gode tips til å slutte tvert med amming av barn over 1 år?

Han påstår at det bare er å begynne med flaske. Men minien er jo så glad i pupp! Hvordan skal jeg kunne ta fra ham puppen helt sånn kontant? Hvordan går jeg frem?

Så lenge ikke minien suger, så kan jeg gjerne ha melk i puppene, pumpe og kaste. Det er ikke det som er problemet.

Åååh, hvor jeg vil ha de medisinene. Sliter med restless legs, og ingenting som jeg kan ta når jeg ammer har fungert. Sover rundt 4 timer hver natt og er ødelagt hele dagen. Greier ikke å gjøre så mye med gutten pga at jeg er så trøtt og energinivået er så lavt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

send han bort hvis du har mulighet, da blir det mer naturlig å slutte med amminga. Er jo litt risky, men det fungere som regel greit å slutte da.

Skrevet

Beste er å pumpe seg ned, sjeldnere og kortere pumpetid. Kan gjerne tømme de helt 1-2 ganger pr døgn. Finnes medisiner, men bedre å gjøre det naturlig.

Skrevet

Har legen sjekket med Relis.no ang medisinene?

Har du forsøkt magnesium på kveld? En dose på 300mg?

Skrevet

Nr 2 slutta brått av seg selv da hun var 9mnd...jeg håndmelka ut overskuddet og masserte brystene i dusjen og brukte litt strae BHèr slik at produskjonen skulle stoppe.og det gikk 1 uke så var det slutt på spreng og lekasjer. LItt melk vil man ha i lang tid uansett. Men IKKE tøm brystene ( annet enn hvis du får rystbetennesle)..gjør du det bil du opprettholde produksjonen.

Skrevet

Eneste som hjalp her var å sende minstemann bort for noen dager. Han var da godt over 1 år, og hang i puppen hele tiden følt jeg. Sendte ham til besteforeldrene en helg, og da han kom hjem var liksom ikke puppen såå viktig lenger. Selvsagt prøvde han seg og det var litt gråting, men det gikk rimelig greit. Sørget for at faren tok ham mest mulig når han fikk lyst på puppen. Han lekte eller prøvde å avlede ham til det gikk over.

Vet ikke om det vil fungere for dere, men ønsker dere lykke til iallefall!

Skrevet

Prøvd det meste. Magnesium også.

Han snakket om at det var neurologisk og at man da trengte medisiner. Som regel når det var så kraftig som jeg hadde det så ville uansett ikke noe form for kosttilskudd eller kjerringråd fungere.

Skrevet

Da jenta mi var 12,5 måneder måtte jeg slutte amming på dagen pga medisiner. Det gikk forbausende bra! Den første morgenen så hun dumt på meg, skal vi ikke kose oss, liksom? Så vi tøyset og koset på alle andre måter, og etter det spurte hun aldri igjen om pupp.

Ville bare si at det ikke nødvendigvis er noen stor sak...

Skrevet

Ok. Be uannsett legen sjekke med Relis.no om det ER ammbart det du skal ta. Eller Kompetansesenteret for Amming på Riksen.

Ellers, generell nedtrapping går som regel greit! Vi måtte også bråslutte og det gikk skuffende enkelt, hun bare fikk flaske istedenfor! Himlet like lykkelig med øynene.

Skrevet

Oki, det hørtes jo bra ut...

Sjekket stoffskiftet også, og om det ikke var noe i veien med det skulle jeg få reductil ;-) det kan man heller ikke ta når man ammer. Så da slår jeg vel to fluer i en smekk.

Problemet er at minien her i huset har lagt seg en vane for å våkne en gang i 5 tiden for å få pupp, for så å sove v.-idere til klokken 7.30... håper bare ikke jeg må stå opp klokken 5 :-S

Skrevet

I felleskatalogen stod det at Adartrel "SKAL ikke brukes av ammende"

På enkelte medisiner står det bare bør ikke brukes av ammende. Men på denne stod det altså SKAL.

Dessuten så er det snakk om reductil også desom det ikke er noe i veien med stoffskiftet. Får svar på det i neste uke.

Skrevet

Vi hadde det akkurat sånn og byttet bare puppen med tåteflaske, det var like populært! Så fikk hun den i armkroken.

Skrevet

Bra, da er det jo sånn da...

Se også mitt svar nedenfor. (JEg var i samme situasjon selv.) Dette går så greit så!

Lykke til!

Skrevet

Hmmm, hvordan få ungen til å like annen melk da?

Hehehe... han liker ikke kumelk og ikke mme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...