*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Har en veldig god venninne, som har utviklet anorexi og bulimi.. Hun er sååå tynn, nesten så hun brekker om man gir henne en klem.. Hun har hatt det i noen år nå, og er klar over det, men presiserer at hun ikke vil bli frisk, for hun trives med å ikke spise.. Men så sier hun at hun er så tjukk, og jubler hver gang hun går den en kilo eller to til.. Før var hun verdens peneste jente, hun var rund og god i formene, og anstiktet hennes strålte... Jeg vet ikke hva jeg lenger skal si til henne, når hun forteller gladelig at hun har gått ned et par kilo til, og klager over hvor tykk hun er :-/ Er det feil av meg om minne henne på at hun er radmager, og absolutt bør gå opp noen kilo? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne, hva kan jeg si, uten å såre henne.. Er så glad i den jenta, og jeg orker ikke se på at hun bare forsvinner... Hun har fått masse hjelp tidligere, vært innlagt i 7 år, men hun blir ikke frisk, jeg er redd hun kommer til å dø av det :-(
Simbaline Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Vil hun ikke ha hjelp, er det dessverre ikke mye man kan gjøre. jeg hadde en venninne som sleit med dette i mange år, jeg har gjort det selv også. Vi begynte faktisk å slanke oss i lag ved å kaste opp maten. Jeg hadde litt mer kontroll enn henne. Hun ble radmager og sleit skikkelig. Hun fikk hjelp, ville ha det selv, og ble tilnærma frisk. Hun begynte å trene mye og åt normalt. Så i stedet for å slutte å spise og kaste opp eventuell mat, så trente hun... Det er bare å fortelle henne sannheten, hun kan jo ikke bli verre egentlig i og med at hun fortsatt holder på. Håper hun ser at hun trenger hjelp. Venninna mi fikk ikke hjelp nok, hun valgte dessverre å avslutte livet
Prins&Prinsessa Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Søsteren min hadde bulemi fra hun var 12år, og hun blir ikke kvitt det. Har etter hvert utviklet seg til bulemi med overspising. Hun har ødelagt forbrenningen i kroppen helt. Så hun er ganske rund kan jeg si. Men hun er plaget med depresjon og spiseforstyrrelse. Hun er nå 27 og har to sunne og friske barn. Hun klarte heldigvis å slutte med dette da hun var gravid. Men startet med den gang hun var feridig. Men jeg og min familie har hatt mye kontakt med en gruppe rettet mot jenter med spiseforstyrrelser. Gå inn på siden deres. Der får du råd om hvordan du kan hjelpe henne og nr du kan ringe. Syns du er veldig modig om du tar tak i dette for henne. For det er ikke bare tøft for henne men også den som skal hjelpe. www.iks.no Håper det er litt til hjelp! Folkene der er værtfall veldig hjelpsomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå