Gå til innhold

EMMA FÅR FLYTTE HJEM :-D :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært i møte med barnevernet idag, og jeg grudde meg skikkelig, for visste at vi skulle snakke om rapporten sakkyndig har kommet med, og hadde jo fått greie på tidligere at hun ikke fikk flytte hjem før tidligst til jul.

Men så hadde fosterfamilien sagt at de ikke orket å jøre henne til og fra bhg hele tiden, og det var kravet fra bvt, at hun skulle være i bhg.

Så nå har de snudd saken, og sagt at de ikke kan bruke de som fosterhjem, og Emma får flytte hjem :-)

Skal settes inn masse hjelpetiltak da, men det ser jeg bare positivt på, ettersom det hjelpe meg på veien til å bli en kjempeflink mamma :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott:)

Skrevet

Så kjempeflott:o) Bra at du ser positivt på hjelpetiltakene - det hjelper også på hvordan barnevernet ser på deg:o):o)

Håper alt går bra videre.

Stor klem

Skrevet

Å, så godt det må være for dere begge! Fint at du får hjelp og støtte og at du ser positivt på det!

Ønsker dere begge lykke til, dette skal går bra skal du se:-)

Skrevet

stå på dette klarer du kjempefint :-)

noen gode råd har jeg å gi deg..ang bv...hør på hva de har å si, og legge til side dine egne ønsker og følelser

(tenke på barnet først, så seg selv ), det er antagelig det beste for barnet, de vet som oftest hva de gjør.

Og jobber du sammen med bv, er de villige til å hjelpe deg med alt du ønsker...

de er ikke vrange...

Lykke til og ha en fin fin sommer :-)

Skrevet

Så flott å høre da. Husker du var fortvila over det du synes var lite samvær.

Ønsker både deg og Emma kjempemasse lykke til fremover. Husk å bruke støtteaparatet rundt det for alt det er verdt!

Skrevet

Jeg har ikke fulgt med i saken din jeg, men jeg bare lurte på dette; omgjorde de vedtaket i saken fordi fosterforeldrene ikke gadd kjøre til bhg? Hørtes så rart ut bare....

Skrevet

så fantastisk, dette kommer du til å klare strålende! gleder meg veldig på dine vegne :))))))

ha en fantastisk helg!!

Skrevet

Stusset litt over det samme som stratos og ble litt nysgjerrig.. Men uansett:

GRATULERER SÅ MYE! Det blir nok deilig å få jenta de hjem igjen. Masse lykke til :o)

Skrevet

Det ligger jo sikkert mer bak, og ikke så enkelt å få skrevet ned "alt av relevans", for en lykke det må være å få tilbake jenta si...

Så fint da HI, lykke til, og les rådene til de andre, signerer flere av de:)

Skrevet

Å, nå blir jeg kjempeglad for deres skyld=) Kommer hun hjem snart? Masse masse lykke til, håper å høre mer fra dere så vi vet åssen det går videre=)

LYKKE TIL=) GRATULERER=)

Skrevet

Det var ikke vondt ment altså godzilla, jeg blir bare skremt om det er slik bv opererer. For jeg antar jo det er ei grunn til at Emma ikke bor hjemme og hvis det plutselig var ok at hun flyttet hjem igjen nå pga fosterfamilien, høres det jo ut som om hun får flytte hjem igjen av feil grunn.... Og at bv har en fosterfamilie som ikke gidder kjøre?..?.? Høres jo helt vilt ut dette synes jeg. Hvis noen gidder å forklare, hadde jeg blitt glad.

Skrevet

Juhuu :-)

Dette må jo feires da snuppa..

Så flott at dere heller kan få hjelpetiltakene hjemme i stedet for at hun må være plasert ut..

Vi får få istand et aldri så lite grillparty her nå, bare været holder seg..

Småen mente forresten på at Emma og han skulle på stranden "en annen dag" hehe.

Skrevet

Stussa på akkurat den setningen jeg også, at de ikke gidda å kjøre til bhg.

Tror årsaken til at Emma ikke bor hjemme er at mamma`n hadde noen problemer som hun trengte hjelp for, og derfor frivillig søkte hjelp hos barnevernet for å få støtt og hjelp (hvis jeg ikke husker helt feil...)

Skrevet

Hei og hå igjen.. måtte dra på jobb igår, så fikk ikke svart noe mer på innlegget..

Men til dere som lurte litt, så skal jeg prøve å forklare kort...

Det har vært en sakkyndig inni bildet, etter at jeg ble dårlig i vinter, som skulle vurdere min omsorgsevne over tid. Hun kom frem til at jeg muligens ville trenge et halvt år til, på å komme meg skikkelig på beina, og for å skåne emma for et evnt tilbakefall hos meg, som ville resultert i at hun måtte flytte hjemmefra enda en gang, anbefalte hun at emma ble boende i fosterhjem et halvt år til, for så å flytte hjem..

Det eneste faste og stabile Emma har hatt hele veien, er bhg. Og det var også noe psykologen la stor vekt på i sin rapport, at bhg SKULLE opprettholdes, av stabile årsaker.

Fosterfamilien sa da de fikk vite at hun skulle bo der et halvt år til, at de ikke orket å kjøre den veien hver dag(de bor et godt stykke unna). På grunnlag av den første rapporten, hvor de la stor vekt på opprettholdelse av bhg, ba de om en ny vurdering fra sakkyndig.

Hun skrev da en ny kort vurdering, hvor hun mente på at det beste for Emma ville være om hun fikk flytte hjem til meg, slik at bhg kan opprettholdes, og hun mente på at jeg var stabil nok til å kunne ha henne hjemme, med en del tiltak fra bvt sin side.

De kunne naturligvis flyttet henne i et nytt fosterhjem, men da mente sakkyndig på at det ville skadet Emma mye, ift alt hun har opplevd det siste halve året.

Konklusjonen hennes var at det beste for alle, var om hun flyttet hjem.

Håper jeg fikk forklart det litt bedre nå :-) Hadde så dårlig tid igår, men måtte bare dele det med folk, at hun fikk flytte hjem :-)

Takk for lykkeønskninger og råd :-)

Skrevet

Åååå, så fint for dere begge. Er selv barnevernpedagog og blir så glad hver gang jeg hører noe positivt om bv, og ihvertfall fra brukernes side.

Kos deg masse med snuppa di framover.

Bor du forresten i Østfold? Isåfall er det enda mer koselig, for her har jo ikke bv akkurat det beste ryktet.

Skrevet

ja, bor i østfold... :-)

Jeg er veldig fornøyd med bvt.. de har gjort en enorm jobb med meg og datteren min..

Ja, de har jo ikke akkurat det beste ryktet, men her i min kommune har de iallefall snudd ryktet sitt .-)

Skrevet

Så bra ! Har ei flink vennine som jobber i F.stad. Kanskje det er hun som har ordnet opp. Hehe... Ønsker dere iallefall alt godt fremover. =)

Skrevet

Jaaaaaa, så flott!!!

Endelig kommer lillsnuppa hjem til en absolutt fantastisk mor. ;o))

Skrevet

Gratulere så mye.Det er kjekt å høre at du får lille jenta di hjem igjen,selv om jeg ikke har fulgt med i saken din.Har ikke vært her inne så veldig mye i det siste.

Dette går bra skal du se.Masse lykke til videre i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...