Gå til innhold

kampanje mot redusering av kontantstøtten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VEKK MED KONTANTSTØTTEN.

Ræva opp av sofaen og kom dere i arbeid.

Barna har godt av barnehage slik at de ikk bli asosiale vrak.

Kontantstøtten er borte ila neste år, det kan jeg "se" av fremtiden!

Skrevet

Jeg er for valgmuligheter! Så signerer gladelig.... :-)

(Kanskje kunne det eventuelt vært slik at kontantstøtten kunne økt, men samtidlig bare bli utbetalt til fylte to år........)

Skrevet

Jeg og er for valgmuligheter=) så nå har jeg signert også...

Skrevet

Støttes ikke, dessverre. Er imot kontantstøtta.

Skrevet

jeg synes kontantstøtten er bra for de som ønsker å være hjemme eller jobbe redusert - men jeg synes det er HELT feil når folk bruker den til å betale en dårlig dagmamma eller en bestemor og jobbe fult selv.

Ei vennninne av meg fikk b.hageplass i fjor men valgte heller dagmamma. Dette kun av økonomiske hensyn, hun jobber 100% og har da minimalt med utgifter til barnepass! Så drar hun til usa på jentetur og bruker 25000 i lommepenger.... Da mener jeg at det ikke er valgt til barnets beste.... når hun hadde hatt råd til barnehage. Nå er hun ikke fornøyd med dagmammaen....!!

Så nei, kontantstøtten skulle vært på andre premisser så jeg signerer ikke...

Skrevet

Har signert:-) Jeg kan jobbe litt redusert pga kontantstøtte,så jeg vil gjerne beholde den.Syns det er tidlig å sende en ettåring i bhg fullt jeg da.Men er helt enig i at ks ikke skal gå til dagmamma o.l..

Skrevet

Jeg har signert! Takket være KS,kan vi klare oss med å ha barna hjemme,og jeg jobber deltid.Bruker ikke ei krone på dagmamma,så mottar med god samvittighet.Barna er små kun en gang,så jeg ønsker å tilbringe tid sammen med de.

Skrevet

Jeg har signert. Skulle bare mangle at man ikke skulle få beholde kontantstøtten. Vi fikk avslag på barnehagesøknaden, så jeg har ikke annet valg enn å bli hjemme inntil videre. Før jeg fikk barn (altså da jeg jobbet) hadde jeg over 20.000 inn på konto hver måned. Og takket være staten har jeg ikke mulighet til å gå på jobb selv om jeg ønsker det. Så da skulle det jammen bare være på sin plass at de gir kontatstøtte inntil barnehagedekningen er et faktum! Dessverre tror jeg det vil ta mye lengre tid enn hva vi har blitt lovt. Mener faktisk at dem som har søkt om barnehageplass men får avslag skulle hatt enda mer i støtte. Litt over tre tusen er jo bare småpenger når en barnefamilie skal driftes. Og spesielt når man blir "tvunget" til å gå hjemme.

Skrevet

"Ræva opp av sofaen" ????? Små barn blir ikke asosiale vrak fordi de er hjemme mens de er små. Det kommer jo helt an på foreldrene det!!

Sitter ikke så mye på ræva jeg..... ettersom jeg er hjemme med barn! Hvis en er en god forelder, tar en med barna ut, lar dem treffe andre barn, og stimulerer dem på mange forskjellig måter.

JA TIL VALGMULIGHET!!!!

Skrevet

støtter det hundre prosent!

personlig mener jeg det ikke er riktig at andre skal oppdra mine barn..Blir utrolig provosert av folk som mener barn har bedre av å være i barnehage! Bullshit!

er fullstendig unaturlig at små barn skal være borte fra mamma..

de som hevder det motsatte tenker kun på egne behov, eller føler de må forsvare sitt valg når de sender sine små barn i barnehage!!

Skrevet

ÅÅÅ DET ER SÅ DEILIG Å HØRE at flere enn meg som synes dette anonym ;)

Skrevet

1-2åringer er alt for små til å være heltid i barnehagen!

selvfølgelig har godt av å treffe andre barn, men det sørger jo vi foreldre for! Min mening er at barn kan begynne i barnehagen 3års aldern og deltid!

Opp av sofaen var det noen som sa? Øh.. sitter da aldri ned et sekund så lenge tassen er våken! Nei så her er det ikke å være hjemmeværende og tvslave nei!

Støtter kontantstøtta fult! Skulle ønske jeg kunen være hjemme med brnet 2år ,emn har en liten deltids jobb nå, han er 1år og er ikke aktuelt å sende han i bhg så liten.. han skal begynne deltid neste høst men syns fremdeles han blir liten da..

enkelte som mener barn skal kunne være alene uten foreldre bare i barnehagen hele dagen fra de ble født til de ble overflytta til skolen.. Sånn at foreldrene kunne jobbe døgnet rundt og ikek ble forstyrra natterstid! Sånn at man kan tjene masse penger og støtte alt av tlfsalg og dra på ferier! NEi og atte nei sier bare jeg!

LA oss få kontantstøtta Barn har godt av å være med foreldrene når de er små! Tenk så fort de vokser vil helst ikke gå glipp av et lite sekund..

Skrevet

hva med oss som ikke får barnehageplass, da??? Skal vi bare betale dagmamma av egen lomme for å få jobbe???? Nei, er glad jeg kan få kontantstøtte, jeg..!

Skrevet

Jeg regna ut her om dagen at hvis jeg betaler en dagmamma og jobber dobbelt så mye som jeg gjør nå med gratis pass.. Så tjener jeg 800kr mer i mnd etter skatt og dagmamman er betalt..

Så da vil jeg heller jobbe 50timer mnd istedenfor 100 for da kan jeg være mer med ungen min mens han er liten :D

Skal i bhg neste år så leter etter dagmamma nå...

Så kontant støtta ja takk!

Skrevet

hehe takk..

mye skrivefeil så jeg.. litt ivrig da jeg skreiv det..

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problematikken om man betaler en dagmamma eller ikke. Saken er jo at en dagmamma koster ca 6000 kr per mnd og en barnehageplass ca 2500... Kontantstøtte er på 3300..

Så om man ikke får barnehageplass og velger dagmamma, så har man faktiske utgifter på ca 2700 per mnd og man sidestilles da nesten økonomisk med barnehageplass....

Er ikke det helt riktig at de som ikke får barnehageplass kan bruke kontatstøtte og ha samme utgifter som de som er så heldige å få det? å få barnehageplass er jo som å vinne i lotto..

Så ja kontantstøtte støttes selv om jeg er en av de som kommer til å levere full tid i barnehage og ikke benytte meg av den (er alenemor og er avhengig av full jobb for å få hjulene til å gå rundt)

Skrevet

Til første anonym!

I HELVETE! ER VEL IKKE MIN SKYLD AT NORGE IKKE HAR NOK BARNEHAGEPLASSER! Har jobb, men kan ikke, fordi jeg synes det er litt tidlig å la en gutt på 10 måneder være alene hjemme!

Skrevet

Har signert nå!

Skrevet

Vekk med kontantstøtten.

FÅ penger for å være hjemme. Hva for ett land er det vi bor i egentlig? Kan vel jobbe som alle andre.

Ja, JEG OGSÅ vil være hjemme med barnet mitt hele dagen, og oppdra det helt selv, og få penger for det.

...Jeg vil også ha en bil, hus, osv. MEN DET ER JO HELT FEIL!

Hvis man absolutt ikke vil levere fra seg barnet til noen, når man selv skal ut i arbeid for å forsørge familien, nei da burde man ha arbeidet såpass før man fikk barn at man kan ta ulønnet permisjon i noen år. Synes det er helt feil at staten skal betale for det....

Så desverre signerer ikke jeg.

Skrevet

Men jeg må legge til at jeg selvfølgelig mener at kontantstøtten ikke skal fjernes før det er FULL barnehagedekning. Men det gjør den ikke heller..

Skrevet

bort med kontantstøtten............ den er helt fjern............

Skrevet

Kontantstøtten slik den er i dag, er ikke et reellt valg.

Derfor jeg er i mot slik den fungerer i dag. Hvis reglementet og praksisen endres, skal jeg gjerne støtte. Men da må kontantstøtten opp på et minste lønnsnivå i måneden.

Fåtallet klarer seg med den lille ekstra "inntekten", og blir ikke et alternativ til å være hjemme - heller et supplement til full jobb og gratis barnevakt hos bestemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...