*Minnie Mus* Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Tar den alle smertene eller? Kan dere fortelle litt hvordan det var=? Jeg har født to ganger, 1 gang uten smertestillende og en gang v keisersnitt. Lurer på å føde med epidural neste gang hvis det virker ok, eller om jeg skal gå for keisersnitt, som jo var helt smertefritt....
Mynona Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Den tok ikke alle smertene hos meg, men det var absolutt levelig. Men ikke for å skremme deg, men hos meg avtok riene når jeg fikk den, så jeg måtte få drypp. De riene jeg fikk da var helt grusomme!
to av hver Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Tror det kommer litt an på om den virker optimalt. Har født to ganger med epiduarl, en gang uten og en gang med ks. Den ene gangen med epidural kjente jeg passelig mye, dvs litt vondt og kjente når jeg skulle presse, den andre gangen med epidural var vondere enn når jeg fødte uten (siste fødsel uten noe). Var den uten noe så voldsom vond? Syns egentlig ks var det verste, ble så dårlig etterpå.
Stratos med 3 barn Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Virket ikke over hode på meg, men det gjorde det riefremkallende middelet. Bare så du vet at det også kan skje Hyl evt etter mer, så kanskje du er heldigere enn meg..
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 For meg funka den helt glimrende. Fikk den litt for sent, så hadde jobbet meg opp til full åpning, men det visste jo ikke jeg! Måtte vente et par timer ekstra, men fikk da sovet og slappet av. Kjente ingenting da jeg skulle presse og han var ute på tre trykk
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Jeg fikk epidural pga seteleie, og drypp... MEN det var helt forjævlig vondt!! Hører flere med epidural og seteleie sier de ikke kjente noe, men det gjorde jeg! Vet ikke hva det kom av... Jeg har ingen andre fødsler og sammenligne med, men vet at jeg ønsker dobbel dose hvis poden i magen her ikke snur seg før termin...
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Fikk det med nr 1 og nr 3 (med nr 2 rakk jeg såvidt sykehuset før pressveene startet). Var nesten smertefri når jeg fikk epi med nr 1, men når jeg ble satt på drypp så var det veldig vondt alikevel. Når jeg fikk med nr 3 ble jeg helt smertefri,men det endte i akutt ks før jeg eventuelt hadde fått drypp.
Plutselig_gravid Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Jeg hadde epidural. De tvingte det på meg da jeg ikke hadde pauser mellom riene de siste timene. Og takk og lov for det. Jeg følte jeg kom til himmelen:o) Kjente riene, men de var ikke på langt nær så vonde og i tillegg fikk jeg noen sekunder pause mellom dem. Men, det med epidural er veldig individuelt. Noen funker det på - andre ikke.
Lykkekløver Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 På meg tok epiduralen bare toppen av smertene. Anestesilegen sleit noe jævlig med å sette den, så den ble vel ikke satt helt der den skulle sa jordmor. Jeg venta og venta på at jeg skulle få en pause fra smertene men det skjedde jo aldri! Men jeg er glad jeg hadde epiduralen uansett, for det var så ufattelig vondt, og tør ikke tenke på hvordan det hadde vært uten...!! Må innrømme at keisersnitt virker veeldig fristende neste gang ( jeg hadde en komplisert fødsel også da..).
pøber´n & je Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Nei det tok iallefall ikke vekk alle smertene her. Bare toppene. Jeg ble satt på drypp samtidig som de satte epiduralen, så jeg tror det er noe alle får (iallefall på Ullevål).
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 Epiduralen fjernet all følsomhet fra livet og ned på meg,var litt ekkelt, men fantastisk å komme bort fra smertene jeg var passelig lei av etter halvannen uke med maserier og et halvt døgn med intense smerter. Jeg fikk noen timers pause etter at epiduralen var satt, merket ingenting selvom dryppet stod på hele tiden, men de måtte skru ned veldig på mengden jeg fikk da jeg endelig hadde full åpning for at jeg skulle klare å presse siden jeg var lammet. Innen ungen var ute hadde de nesten sluttet å gi meg mer epidural for at jeg skulle presse. Epiduralen kom i grevens tid på meg altså, for jeg var virkelig på randen til sammenbrudd... Jeg syntes det var skikkelig ekkelt at jeg mistet all førlighet, men jeg hadde ikke taklet smertene no særlig lengre tror jeg. Jeg syntes ikke lystgass fungerte smertestillende i det hele tatt, da var akupunktur faktisk mer effektivt, ettersom det hjalp meg med å slappe av mellom riene.
Twig Skrevet 29. juni 2007 #12 Skrevet 29. juni 2007 Hos meg tok den alle smertene, og jeg sov de siste 3 timene.. jeg kjente pressriene sannsynlig, siden jeg følte jeg måtte bæsje hele tiden den siste timen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå