Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg er i uke 40 og jordmor vil ikke sjekke modenhet, åpning og sånt. Så i dusjen i stad, med nyklippede korte negler og ren finger kjente jeg på meg selv. Livmortappen er helt myk, og det er hull i midten, med ca plass til to-tre fingre. Stappet de ikke langt inni altså, bare såvidt. Betyr det at det er modent? Og sannsynligvis litt åpning? Vet man kan gå med åpning leeeenge altså, spesielt andregangs som jeg er. Men det er jo greit å se lys i enden av tunnellen!
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 da er det modent med litt åpning ja, men anbefaler deg å ikkke fikle mere inni der!!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 hvordan kjenner man at det er modent?? må man langt opp? og hvordan kjennes det ut hvis det ikke er modent?
LRMG Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Har du apekatt-lange armer?! Jeg rekker nesten ikke ned til musa for å inspisere den en gang Og lurer på det samme som anonym over her...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Liten mage og normalt lange armer. Sitt på huk så er det lettere. Tror det er sånn at laaaangt inni skjeden er det en tapp som blir myk når man begynner å bli moden. Hos meg kjennes det ut som en myk ring med hull.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 jeg leste en plass at hvis man var umoden føltes det som nesetippen og var man moden var det mykt som leppene.
mamamaria Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Hvis du kjente det så tydelig, så ville jeg gitt beskjed til jordmor og krevd en sjekk. Mennn... ikke for å skuffe deg, men jeg har gått med 2 cm åpning i flere mnd med de 2 yngste og ca 2 uker med eldstejenta. Har i siste svangerskap t.o.m. gått med opptil 4 cm siste uker og 5 cm noen dager før fødsel (uten rier). Hadde 7 cm før riene begynte og fødselen virkelig var igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå