Gå til innhold

Avvenning av nattamming - når er det morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal avvenne 7 mnd gammel baby med nattamming nå snart. Men når burde jeg sette grensen mellom natt og morgen? Klokken seks? Er litt redd for at baby da vil få inn en (u)vane med å våkne klokken seks. Samtidig er vet vel grenser for hvor lenge jeg kan tyne natta sånn i starten?

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med avvenning av nattmat,men jeg ville sagt at det er mårran klokka 6=)

Skrevet

når babyen har sovet i 12 timer, da skal den ha mat.. men hs så til meg at jeg ikke skulle gi mat før etter 6.. men ikke lengre en tolv timer. så om barnet sovner 7, så skal det ha mat igjen ikke senere en 7...

Skrevet

Har ikke noen veldig erfaring med avvenning på natten, gikk liksom av seg selv her... Men tror ikke at det max må være tolv timer mellom mat. vår tass sover gjerne fra 19-08 noen dager og noen dager fra 19-06... men gir som regel ikke mat før kl 6... Men jeg vekker ham heller aldri hvis det skulle gå mer enn tolv timer... ser ikke ut til at han tar noen skade av det - han er i alle fall ikke underernert på noen måte. Tok det opp med hs, og hun sa at det bare var fint at han sov så godt på natten.

Skrevet

ops..jeg mente ikke at det ikke kunne gå mer en 12 timer dersom barnet sover, men om barnet er våkent så bør en ikke drøye det lengre en tolv timer.. men om det sover skal man selvfølgelig ikke vekke:)

Skrevet

ikke underernÆrt kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...