Gå til innhold

Hjertelyd på deres Baby?er det gutt/jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ligger hjertelyden på 150...og de sier det er gutt...vet det skal være forskjell på dette anngående jente eller gutt...hadde vert arti og sett hva dere har=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjertelyden har ligget på 160 hver gang...siste gang jeg sjekket var i begynnelsen av uke 19. Og vi venter en aktiv liten gutt :)

Skrevet

Vel, her lå hjertelyden på ca 150-158 til å begynne med, de første 25 ukene.. Men, ved de to siste målingene har hjertelyden lagt på 148, og de sier vi venter en liten gutt..:-)

Skrevet

min ligger på rundt 140 og vi venter gutt. Men han som tok 3d ul på oss sa at det er bare tull, stemmer overhode ikke at jenter har høyere enn gutter, det er helt tilfeldig.

Skrevet

fra 150 og opp, venter jente :)

Skrevet

jeg tror på det ....alle leger har nå sine meninger....hadde jo vert gøy med jente da...må jo male rommet på nytt og kjøpe nye klær da..hihi...

Skrevet

Nå har jeg tatt ctg ganske mange ganger og sett at fosterlyden varierer veldig mye i løpet av en halvtime. Alt fra 120-180 har den ligget på i løpet av registreringen. Skjønner derfor ikke dette med at forsterlyden skal kunne ha noe å si for kjønnet. Kommer jo an på om babyen sover, er stresset osv når den måles. :-)

Skrevet

jepp, det sa han legen også, som har jobbet som forsker i london, at det er avhengig av om babyen er stresset, aktiv, rolig, sover osv. og det høres jo veldig logisk ut. jeg var også på sånn registrering og det gikk også opp og ned mellom 120 og 180 hele tiden, og det var visst veldig normalt, akkurat sånn det skulle være sa de :o)

Skrevet

Her ligger hjertelyden på 140-150 og det er ei jente.

Det har de sett på tre ul.

Skrevet

Spurte jordmor om dette i dag fakisk!

Hun sa at man jenter kan ha høyere puls enn gutter. Men dette kun kunne sees ved ctg måling i en halvtime minst, rett før fødsel...så da får man jo svaret snart uansett. pulsen varierer mye etersom baby sover osv. Dessuten sa hun at det var veldig usikker metode...

Skrevet

140-150 og det er en gutt

Skrevet

Hun ligger på 140, har blitt målt til 150 en gang men det var en avde første svangerskapskontrollene :)

Og det er ei jente :)

Skrevet

På kontrollene hadde gutten min som oftest en hjerterytme på 130-140.

Skrevet

Er bare en myte det med hjertelyden og kjønn...kommer an på hvor aktiv babyen er når det blir målt - fikk jeg beskjed om av min jm...

Snuppa har lagt på mellom 138 og 156.

Skrevet

Rytmen har vert ca 150-160 og me fekk jente

Skrevet

Vår baby ligger på 160-180 slag i minuttet.

JM sa det var det folk kaller for typisk jentelyd, men samtidig sa hun at det bare var tull å tro på sånt.

UL sier at vi får jente, men vi får vente å se:)

(tror uansett mer på UL, såklart;))

Skrevet

Det har ikke noe å si på kjønnet altså,har sittet med ctg i 2 timer idag jeg,da jeg var på innskriving på sykehuset(skal ha ks på mandag) og hjerteslagene varierte alt fra 160 og ned til 90 da,og vi venter jente..så det kommer helt an på når man hører slagene,akkurat HVA babyen driver med da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...