Lykketone Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Vi vurderer å kalle vår lille magebaby Tøddel. Jeg synes det både er spesielt og morsomt. Andre som har innspill? Har forresten aldri hørt det navnet før og vet ikke om jeg har lov til å kalle gutten min det heller! Må sjekke opp dette mer etterhvert!
Poteto Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Tøddel?? har eg aldri hørt om.. men syns det minner meg om noe mat/snacks greie... ikke et guttenavn..
Fabelaktiv Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 TØddel?? FY !! Det er litt slemt syns jeg,,, Det navnet syns jeg faktisk ikke en tøddel om Tøger derimot er tøft
Serial mom Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Der jeg kommer fra brukes det definitivt ikke som et navn. Vet ikke helt betydninga,men man kan f.eks si "jeg har ikke gjort en tøddel idag" eller noe i den duren,så nei,ikke et navn,men det er ditt barn,ditt valg! Tror han blir mobba for det navnet...
*Vetlis* Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Enig med Fabel_aktiv jeg... Vi sier også ikke en tøddel og det betyr vel sånn ca Ingenting? Eller ikke et menneske eller noe sånt? Mora mi sa alltid, ja her var det jo ikke en Tøddel... Da mente hu at her var det ingen.
ano`num *17.03.10* Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Hadde ikke en Tøddel noe med selve hengingen av mennesker i sin tid? Var det ikke det han ble kalt han som hadde som jobb å hente inn og feste opp, samt fra av?
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 "Det sei meg ikke en tøddel" (nordlænning) - fritt oversatt; det sier meg ikke en *dritt*...
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Det er vel Bøddel, ano'num? Hehe, men må flire litt. Tror dette tegnet " er en tøddel, mener å ha lært det i norsktimene en gang. Ellers er jeg også kjent med uttrykket "har ikke gjort en tøddel"
fanta Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 Nei, det er en bøddel. En tøddel er en sånn prikk som står oppå svenske og tyske a-er og o-er for å lage æ og ø. Dvs sånn: ä ö - de prikkene oppå er tødler. Ofte sier vi at vi ikke forstår en tøddel, eller ikke har gjort en tøddel - det betyr vel at man forstår eller har gjort veldig lite, nesten ingenting - siden en tøddel bare er en liten prikk. At det er et guttenavn, har jeg aldri hørt. Kan jo hende at det ville blitt godkjent, men personlig synes jeg at det var litt sært. Hva med Tølløv eller Tønnes? Gode gamle navn som ligner litt på Tøddel.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Neineinei! Dette er en tøddel: ¨ Synes foreldre kan tenke litt lenger når det gjelder potensielle mobbenavn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå