betty74 Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har fått uvi.... var hos legen i dag og fikk amoxillin som også skulle ta knekken på GBS siden jeg har det. Så leser jeg i felleskatalogen: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Liten risiko??? Kan det skade barnet, da? Hvis jeg er riktig uheldig?? Hva har dere andre fått mot uvi?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 fikk ingenting jeg, fikk bare beskjed om å avente å at etter en uke ville det være åver, viss jeg tog meg varme vad om kvelden. å det var emget viktig å skifte undertøy HVER dag å det forsvann på meg =) trengte ingen tabeletter jeg...
bodilnf Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Jeg fikk Furadantin, det skal ikke påvirke forseret.
Bolla&mikrogutten:) Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Jeg fikk selexid av legen min, en 10-dagers kur ettersom jeg var såpass langt på vei (var da 21 uker). Veldig viktig å behandle snarest mulig når man er gravid, det er mindre risiko for barnet at vi bruker antibiotika enn at vi går med UVI. UVI kan i verste fall fremkalle tidlig fødsel, dersom det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse. Så bare krev å få antibiotika med det minste utslag, det fikk iallefall jeg beskjed om etter å ha blitt avvist av en legevikar.
Atalanta Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 De andre antibiotikaene som nevnes her tar nok ikke Gruppe B-Streptokokkene som du har fått, og ubehandlet innebærer det en MYE større risiko for babyen enn å ta den antibiotikaen du har fått foreskrevet!!!
Marianne87 Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Jeg fikk selexid av legen min når jeg hadde urinveisinfeksjon. det skulle være helt ufarlig for barnet. men tror ikke legen har gitt deg noe som kan være skadelig for fosteret ditt. de vet hva de gjør! så tror ikke du skal bekymre deg noe for det:) kurene er som regel veldig korte også.
Tulletutta Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Liten risiko er for at dei som har produsert har nakken fri om noko skulle skje. Ein sjanse er det med alle med pga me kan alle reagere forskjelligt på dei. Og det finnes veldig mangen forskjellige sånn medisiner dei kan være det samme, men har forskjellinge navn.
betty74 Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2007 Takk for svar, alle sammen! Det er vel en slags overmerkning i felleskatalogen, ja.. Dessuten står det ikke påvist skader på fosteret ved bruk i pakningsvedlegget.. Jeg får tygge pillene mine og satse på at det gjør susen:-) Uvi er noe dritt... Spes når det kan hende at det er en oppblomstring av GBS som gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå