Gå til innhold

Noen som vet? Ang. kjemisk abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blør man ved kjemisk abort? Bare lurer fordi min siste syklus var så lang, over 50dager! Har alltid vært regelmessig. En uke etter forventet EL (regnet ut fra 28 dagers syklus) fikk jeg en blødning, kjentes veldig ut som om mensen kom en uke for tidlig, men det varte bare i to døgn og var ikke så mye som kom ut. Så fikk jeg ikke mensen når jeg skulle, men heller 3,5uke over IKM. Lurer på om jeg kan ha hatt en kjemisk abort eller får man mensen på IKM dagen uansett da? Hadde jo vært kjekt dersom det var en kjemisk abort så har ikke syklusen min tullet seg til allikevel kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når du har en kjemisk abort komemr gjerne mens på dagen, eller et par dager senere.

du kan ha hatt en lett mens blødning som var den todagersen, og tidlig mens igjen mnd etter?

eller så kan du rett og slett ha hatt en sa.

tok du gravi test da?

Skrevet

Tok ikke graviditetstest da nei, men en uke etterpå når TR ikke kom. da var det vel uansett for sent. Vel, jeg håper jo at jeg ikke får TR denne syklusen heller, men ikke fordi den blir 3,5uke for sein, he he :)

Takk for svar!

Skrevet

Ved kjemisk abort sitter fosteret fast så kort tid at mensen kommer på dagen etter bare noen dager forsinket.

Skrevet

Hmm, trenger litt mer help av dere...

Nå skjer det samme som sist gang. At jeg litt etter EL får en blødning, denne gang kraftigere enn sist og faktisk bare ca 3 dager etter forventet EL, sist var det en uke. Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min jeg, har aldri hatt slike mellomblødninger før. Denne gangen gjør det mer vondt og kommer mer blod også + i dag kom det ut koagler av blod så det ut som (unnskyld for detaljer...). Har vart siden lørdag, håper virkelig det stopper snart. Er det her en veldig tidlig menstruasjon, SA eller hva? Tok en eggløsningstest nå (hadde ikke fått de enda til å teste etter EL rundt tiden jeg skulle hatt det). Fikk opp en svak strek, men svakere enn kontrollstreken noe som jo betyr at jeg ikke har EL nå, men hva når man bruker slike som graviditetstest, skal man ha sterkere strek enn kontrollstreken da også? Stopper ikke blødningen får jeg vel ta en tur til legen, men har uansett time hos gyn i midten av august så jeg forbereder en lang liste med spørsmål til da. Huff, føler meg ubrukelig nå, har ikke lyst til å gå på jobb eller noe...

Skrevet

Hei. Høres så komplisert ut at jeg anbefaler deg å kontakte lege nå!! Det kan være som du er inne på har en spontan abort, eller såkalt inkomplett abort (sistnevnte der du blør litt i perioder, særlig ved anstrengelser. fosteret er dødt, men kroppen klarer ikke å ordne opp), og da bør du få sjekket det ut- siden du har blødd såpass lenge. Mulig kroppen ikke klarer å ordne opp helt selv.

Kontakt lege for time, og ta deg fri i dag! Håper det ikke er så alvorleg - at det bare er kluss i syklus. Håper du får svar fra legen. Lykke til!

Skrevet

Tok en graviditetstest (strimmel) nå som var negativ.

Tok masse tester mellom forrige blødning og den mensen jeg fikk da og de viste alle at jeg ikke var gravid (var hos lege da). Så jeg tror ikke jeg var gravid den gang og at dette kan være rester fra da. Hadde jo en normal menstruasjon for 2,5 uke siden. Tror vel bare det er syklus som er blitt helt tullete. Har ikke gjort noen anstrengende ting denne helgen heller og det var jo nå det startet. Må vel legge til at jeg ikke er glad i å gå til legen heller. Utsetter i hvert fall jobben litt, drar inn til lunsj og dropper å sykle dit som jeg pleier... Ser det an et par dager til før jeg drar til legen. Føler meg jo ikke syk, bare som en litt svak menstruasjon.

Skrevet

Det var da godt - at du har testa og derfor vet at det ikke er så alvorlig!!

Er nok litt dramaqueen i dag, he, he!!! Og har tullete sykluser selv, men de er bare laaange. Håper du blir gravid snart da:)

Skrevet

Blir helt dramaqueen selv av det her ;) Har jo alltid vært regelmessig før vi startet å prøve nå i april. Kan hormonene mine virkelig løpe så løpsk at alt bare tuller seg til nå fordi vi har startet prøving? Synes det er utrolig.

Takk for svar og håper du blir gravid snart også millymolly!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...