Gå til innhold

Termindato to uker senere enn antatt?, noen flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i går, alt stod bra til med babyen, det var fantastisk å se den ligge i magen min å sprelle og strekke på seg! Utrolig! Skal i midlertid tilbake på ny UL om et par uker ettersom det viste seg at jeg var to uker kortere på vei enn antatt. Altså 17 uker i stedet for 19. Er det flere som har opplevd å ha såpass stor differanse fra mensentermin til UL termin? Synes to uker var mye særlig siden jeg vet ganske nøyaktig når jeg hadde siste mens. Noen med erfaring på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her.. eller nesten 2 veker iallfall. Første termindato eg hadde fått med legen var 5.oktober, den eg rekna ut på babyverden (med å skrive inn sykluslengde) kom til 9.oktober. Var først på en UL, men måtte komme tilbake 2,5 veker seinare og fekk då ny termindato til 14.oktober... så skal bli spennande sjå kortida babyen kjem :)

Skrevet

Jeg fikk akkurat samme beskjed som deg... måtte tilbake til ny ultralyd to uker senere, det de mente var uke 19. Jeg er sterkt uenig med den nye terminen ettersom det simpelten ikke er mulig at jeg ble gravid to uker etter mine beregninger... Jeg har prøvd å protestere, men uten hell!

Vi får se:) Lykke til!

Skrevet

jeg fikk også termin 2 uker senere enn antatt og jeg re helt sikker på siste mens. Fikk ikke beskjed om å komme tilbake igjen..

Skrevet

Det at man får flyttet terminen til to uker senere vil jo ikke alltid si at man ble gravid to uker senere. Fosteret kan ha utviklet seg langsomt en periode.

Skrevet

ble satt 2 uker tilbake med nr 1.. og han kom ut 10 dager etter det igjen:-(

ble satt tilbake 5(!!!) uker denne gangen!!

hadde uregelmessig mens, så vet at menstermin ikke stemte, men føler ikke denne stemmer heller... men vi får se:-)

Skrevet

Jeg ble bare flyttet fire dager, så jeg spurte, siden jeg testet positivt så tidlig etter min beregning. Fikk forklaring på at eggløsningen kan ha vært senere akkurat den måneden og at det også var vanlig at fosteret lå i dvale gjerne opp til to uker, og at terminen blir beregnet ut ifra når fosteret begynner å vokse. Derfor kunne endel få ca 14 dagers avvik selv om de vet den nøyaktige mensdatoen og at befruktning skjedde til antatt tid.

Jeg må bare si at jordmoren jeg hadde var helt fantastisk! Det rant info ut av henne og fikk til og med 3D på ordinær ultralyd, uten ekstra kostnad!

Skrevet

Hei!

5 uker er leeenge.

Har ei venninne som ble satt tilbake 5 uker - det viste seg at hun har et syndrom som heter biateral notch. som betyr at blodårene i morkaka er for tynne og at de ikke gir nok næring itl babyen - ergo babyen blir mindre enn den skal være. Tilstanden krever nøye ekstra oppfølging, for evnt å vurdere tidligere keisersnitt, slik at babyen ikke sulter de siste ukene.

Så med hva jeg vet fra min venninne (som fikk keisersnitt 5 uker for tida, og hvor babyen nå spiser godt og alt er greit), ville jeg reagert skikkelig dersom min termin ble satt så langt tilbake.

Spesielt hvis jeg vet ca når jeg ble gravid.

Skrevet

jeg ble flyttet 5 dager tilbake, men skal på ny ul i dag så så da for vi se åssen jeg ligger ann:):)

er 13+5 i dag:)

Skrevet

Ble også flyttet :-(

Menstermin 23. oktober, UL-termin 7. november.. Skal på ny ultralyd på mandag, så får se da..

Men det er ikke noe gøy!!!

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at jeg var kortere på vei enn jeg trodde..

Hadde menstermin 20.November,fikk UL termin 5.Desember.

Men jeg kan ikke få dette til å stemme,for jeg er 100% sikker på når siste mens var,og jeg vet når jeg hadde el.

Jordmor fant hjertelyden lett som bare det,og den var klar og tydelig i uke 13. Dersom UL terminen er den rette så hørte hun hjertelyden i uke 11,og det stemmer ikke med det jordmor sa..

Så min konklusjon er at babyen bare har vokst sakte,eller ganske enkelt er litt liten av vekst.. For jeg er ikke spesielt stor av vekst jeg heller.. Hehe;p

Skrevet

Takk for alle svar, det beroliger meg å høre at andre har opplevd det samme, :) da er det sikkert ganske normalt da :)

Skrevet

Jeg fikk utsatt termin 12 dager. Akkurat det samme skjedde med førstemann, og han kom fiks ferdig på mens-terminen...

Det spiller jo egentlig liten rolle, babyen kommer når den kommer uansett.

Skrevet

Med førstemann var jeg satt 21 dager tilbake, hun kom 14 dager etter mens termin og 7 dager før UL termin. Denne gangen ble jeg først satt 14 dager tilbake i uke 12, men de endret det til 9 dager på den ordinære UL...

Skrevet

Jeg også ble satt tilbake 2 uker. Skikkelig kjedelig assa. Når jm skulle måle magen så kom jeg jo langt over grensa så hun sa at jeg kanskje er litt lengre på vei enn det som ble sagt på ordinær ul. Jeg måtte også komme tilbake 2 uker senere for å sjekke.(ordinær ul. assa) Så jeg får bare se når hun kommer. Håper bare hun blir der litt lengre enn tvillingene mine jeg så er jeg fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...