candyland Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 har skrevet litt her innne om nye sjefen min, men han fortsetter bare å overraske.... Jobber i butikk, og fikk ny sjef for ett par mnd siden. Han har gjentatte ganger antydet at ja, jeg skal vel snart ha nr 2 og rett ut i permisjon igjen. han har spurt hvor mye jeg fortsatt ammer, for ammefri kan vist bli ett problem(ikke at jeg trenger det, men om behovet haddde vært der hadde jeg ikke kommet til å fått det...) Sagt at han regner med at jeg kommer til å slutte, og om ikke ihvertfall gå ned i stillingsprosent. Jeg hadde kun dagvakter da jeg gikk ut i permisjon, men nå skal han sette meg på kvelder og helger, noe som ikke går opp med barnehage og sambos turnus, og det er han fullstedig klar over. Han har gitt bort sjefstillingen min 2 mnd før jeg skulle tilbake i jobb. Går ikke an å snakke med han for han er kjempediffus, og sier aldri klart ja el nei, kun kanskje det, vi får se....du får vite når tiden er inne....osv....osv..... Kunne ramsa opp eksempel i mange dager... Hadde egentlig tenkt å slutte. 12 av de 15 som jobba der slutta etter at han tok over. Men så sa han rett i trynet mitt at han håpte at vi alle slutta, fordi han ikke stolte på noen av oss, og da bestemte jeg meg for å bli!! Er kun 2 av de jeg kjenner som er igjen neste mnd, også er det en hel haug med folk som slutter nå denne mnd her. Nå har han begynt å anklage de ansatte for stjeling og sabotasje, og tror dere ikke han har innkalt de jeg pleide å jobbe med og er gode venner med på møte, for å anklage de for å ha gjort det da?? Tror jeg sitter å drar i trådene og ødelegger frem til jeg skal begynne på igjen selv..... Om han skal anklage noen for noe så alvorlig(han har til og med trua de med politianmeldelse, og jeg er 100% sikker på at de ikke har gjort noe!! mest sannsynlig skyldes det at det er en haug med nye folk på jobb, som har fått opplæring av 18 åringer som nettopp er ferdig opplært selv...!), så må han ihvertfall ta inn alle til personalsamtale, og ikke bare henge ut sine favorittmistenkte på den måten her! Takk for at du orka å lese gjennom, måtte bare få ut litt frustrasjon, er ganske så oppgitt, og kan ikke si at jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen i løpet av neste måned....
trøndermamma Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Han høres jo helt dust ut! Går ikke an å oppføre seg slik, han ødelegger jo arbeidsmiljøet fullstendig. Og du har jo krav på akkurat samme stillingen som du hadde før du gikk ut i permisjon! Det står jo i arbeidsmiljøloven. Det samme gjelder vel også det med amming? Har han ikke noen over seg som du kan klage til da?
mortiltreskjønnegutter Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Jeg hadde tatt meg en telefon til arbeidsilsynet.. Sånt som dette kan han ikke holde på, har ikke lest de andre innlegga dine, men denne mannen bør dtoppes. Finnes det noe hovedkonteo, regner med dette er en kjedebutikk...? Jeg mener å huske da en kollega av meg ble beskyldt for stjeling, at samtaler som omhandler temaet skal protokollføres og inneholde synspunkter fra begge hold og underskrives av begge parter.. er ikke helt sikker, men ring arbeidstilsynet, de skal kunne hjelpe deg, eller om du er organisert kan vel også forbundet hjelpe deg.. Hørtes slit ut... stå på og ikke la han vinne...
candyland Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2007 Han har en over seg jeg kan gå til, ja det er en kjedebutikk. Men kan ikke gå til han før jeg begynner på igjen. Har ikke fått de nye vaktene mine, og han har jo egentli ikke gjort meg noe ennå, annet enn å komme med en hel masse trusler og antydninger. Har snakka med handel og kontor, og de sa jeg skulle få underskrift fra samtlige som haddde slutta, at de sa opp nettopp på grunn av denne nye sjefen. Den nye butikksjefen han ansatte i stillingen min har vært i bransjen ett halvår, og kan ingenting(bokstavelig talt!!), og virker nesten som om han ga henne jobben kun for å provosere, for han hadde allerede en nestansvarlig på stasjonen i vikariat for meg som kan 50 ganger mer en hun som nettopp fikk jobben...... Jeg har rett på samme stillingsprosent og stillingen min tilbake. vet ikke om jeg nødvendigvis har rett på de samme vaktene da? Lurer på hva slags planer han har med å ha 2 sjefer der da....??? Men han har skrevet ut en skriftlig advarsel jeg fikk av gamlesjefen min for 6 år siden for forseintkomming, så frykter at han har tenkt å skvise meg ut på et eller annet vis.....
mortiltreskjønnegutter Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Det finnes så mange makt syke idioter..... Han kan vel ikke gjøre noe me dkun en advarsel?? mener det må minst tre til før han kan bli kvitt deg...;-) Jeg tror faktisk ikke du har rett til de samme vaktene som du hadde, men stilling og % andel skal være den samme. Etter min oppfatning så virker det som om han føler seg truet av deg.. Stå på det du klarer sånn at du kan få jekka han ned litt.. ;-)
candyland Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2007 må ha tre advarsler ja, men er ikke noe arti å være på jobb når sjefen leiter etter feil og ting å ta meg for akkurat..... Har ikke noe lyst til bake på jobb:( Venninna mi var der nå, ble anklaga for stjeling, og lurte på om jeg viste noe om sabotasjeopplegget der nede...!!? Må vel kalle inn meg da, om han skal anklage meg for noe isåfall!? Sitter her å skjelver av at jeg er sint!!!!!
firemerkersmør Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Jobber selv for en enda større idiot. Ser at det blir en kjempepåkjenning for meg å kjempe imot han, så jeg har valgt å få meg ny jobb. Jeg kommer uansett til å tape i det lange løp, og det vil koste meg masse krefter. Å gå til arbeidstilsynet el.l. er veldig dumt ettersom jeg jobber i en liten bransje der alle kjenner alle, så jeg vil få et dårlig rykte. Så, jeg sitter her og gjør minst mulig uten at noen legger merke til meg, og håper jeg får ny jobb snart. Tror faktisk det er det lureste for HI også.
Expat Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Skriv ned, dokumenter, ta opp på bånd... Behold SMS han skriver. Du HAR rett på (1 t ubetalt) ammefri om du jobber fulle dager (behøver ikke være 100%). Og snakk igjen med handel og kontor om hvordan du forholder deg om du blir innkalt! Kanskje også ha en person med deg fra dem? Dette er grunnen til at man betaler kontingenten!!!!
candyland Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2007 han skriver aldri sms, alt går på tlf eller øye til øye, og alltid jeg som må ta initiativ. Han hadde vist gått og håpa i det lengste på at jeg skulle slutte, og spør meg fortsatt hver gang vi snakker sammen om jeg ikke skal slutte snart.....
candyland Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. juni 2007 skal få meg ny jobb, men på butikk som den med lengt annsennitet har jeg ganske bra fleksibilitet i forhold til bytting av vakter, vil egentlig ha meg en 8-16 jobb, men har ikke fått barnehageplass ennå, så da tenkte jeg heller å vente. og så surt å si opp når det er akkurat det han sitter å håper på.....
mortiltreskjønnegutter Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 Det som er så dumt med å la det gå sin gang er at disse personene ødlegger for flinke og dyktige folk som kunne nådd langt om de hadde fått sjangsen. Når du eller HI gir opp, finner de bare nye offer å hakke på. Noen må ta opp kampen, det slutter ikke av seg selv! ;-)
candyland Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. juni 2007 Det er det som er så surt. Jeg har gitt veldig mye for den butikken jeg jobber på. Har alltid stilt opp, tatt ansvar, jobba ekstra fordi ingen andre kunne, droppa forelesninger, kun for å få vaktlistene til å gå opp osv. Og endeli så blir jeg belønna med å få stilling som butikksjef. Har opparbeida meg ganske bra lønn der også. Også skal jeg miste alt, fordi det kommer en ny sjef inn i bildet, som ikke "helt vet hvor han har meg hen, og om han kan stole på meg??" Må da gi meg en sjanse da vel, isteden for å beskylde meg for ting jeg ikke vet noe om??
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. juni 2007 #13 Skrevet 29. juni 2007 Skal man være helt flisespikker så har du "rett på" 2 ukers oppsigelse av gammelt vaktskjema hvis du skal over på nytt, bare så det er sagt. Og skal stilingsprosenten din endres så gjelder vanlig oppsigelsestid på den prosenten du har nå. Og sånne ting skal også protokollføres og følges opp med samtale, i tillegg til skriftlig. Hadde masse sånn baluba på min gamle jobb rett etter jeg kom tilbake fra barselperm - kjempegøy, NOT... Hvis du orker så ville jeg absolutt stått på mitt, og fått "avhopperne" med sånn som HK råder deg til, og bruk HK for det det er verdt. Sånne duster har ingenting å gjøre i sånne stillinger...
candyland Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 29. juni 2007 handel og kontor skulle sende en liten gjeng til å hjelpe meg om det ble styr, og dra inn de høyere makter...hehe.... Men vil ikke koble de inn før jeg ser hvordan det går når jeg begynner på igjen.... Tror faktisk jeg har krav på 4 ukers varsel om vaktene skal endres på, og den må jo isåfall vre ferdig når som helst. Bare så synd at de andre som jobba der ga opp så fort, for nå er vi loksom bare 3 mot sjefen. Og vil jo helst ikke jobbe under sånne forhold. Jeg vil gjøre en god jobb, og få anerkjennelse for det, men virker jo somom han kommer til å motarbeide meg fra dag 1 da....
candyland Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 29. juni 2007 nå har jeg tenkt meg litt om.... vil virkelig ikke begynne å jobbe på denne arbeidsplassen igjen, blir deprimert bare ved tanken. Men om jeg sier opp så vinner han faktisk ingenting på det, for han mister en utrolig flink medarbeider. 3 stk sannsynligvis, for om jeg slutter slutter nok de 2 siste som har vært der en stund også. og da sitter han igjen med en haug 18 åringer som har fått dårlig opplæring, og ett brødhode til butikksjef, og jeg kan finne meg en jobb og trives i...... hørtes ikke det bra ut?
mumbo Skrevet 29. juni 2007 #16 Skrevet 29. juni 2007 Det høres aldeles strålende ut! Bare finn deg ny jobb, så blir han sittende med de ferske folkene sine og gjøre dårlig business.
kromis Skrevet 29. juni 2007 #17 Skrevet 29. juni 2007 Leste i VG i dag om ansatte i forskjellige bedrifter harfått erstatning pga av mobbing på arbeidsplassen. Dett gjaldt også sjefer som gav bort stillinger og "plaget" de annsatte. Hvis dere alle går sammen kan dere faktisk få en god sak ut av det. Flere som forteller samme historie gjør hans sak dårligere! Håper du finner ut av det! Har selv vært utsatt for en dårlig sjef!
Solitude Skrevet 29. juni 2007 #18 Skrevet 29. juni 2007 Hans navn begynner vel ikke på J ? Høres ut som den sjefen en kompis av mannen min hadde for en liten stund siden....
candyland Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 29. juni 2007 begynner ikke på j nei. i dag kalte han inn 2 av de som allerede har sagt opp. hun ene hadde 1 dag igjen, hun andre hadde ingen vakter, og de ble oppsagt begge to. begge gode venner av meg!... Hvordan kan han forvente at jeg skal kunne jobbe under han når han holder på slik. prater jeg med han føler jeg at jeg sitter der med en påståelig 14åring i verste pubertetsfase, han har en unnskyldning for alt han gjør, og gir ikke presise svar på noe, kun snakker seg langt bort. og han snakker dritt om alle i butikken, bak ryggen på de selvfølgeli. Jeg prøver å forsvare folk når han prøver å snakke stygt om de, men det tjener jeg tydeligvis ingenting på, for han er virkelig ute etter å ta meg, og alle de som har jobba for den tidligere sjefen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå