Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at man kan kjøpe pergotine på nettet, på lille pille. Har forsøkt å bli gravid i 10 mnd, legen min vil henvise meg til videre utredning hvis jeg ikke er blitt gravid til høsten. men så leser jeg om dere som forsøker pergo og lurer på om det er tilrådelig å starte med dette selv? det er det vel egentlig ikke, huff hører det på spørsmålet mitt, men legen min er så lite tilgjengelig og hjelpelig at jeg ikke orket å spørre henne. Takknemlig for svar på et i utgangspunktet dumt spørsmål - men vil så gjerne bli gravid :)

Lykke til med sommer-prøvinga!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor får man kjøpt det på nett? Trodde man måtte ha resept jeg..?

Skrevet

Kan jo si sånn at jeg har pergotime på resept, men jeg har ikke startet på de enda da... :-/ Gleder meg til det!! :-) Men trodde det var greit med oppfølging av legen når man tar de pillene, pga enkelte bivirkninger o.l som fører med jeg..? For man skal jo ha pausemnd o.l pga det ikke er helt bra..? Kan jo hende jeg har misforstått altså!!! :))

Skrevet

de selger dem på lille pille på nettet og der står det faktisk ikke at man bør gjøre det under oppfølging av lege (som det står på noen andre medikamenter). men man bør ha tatt gu. Fornuften min sier jo likevel at det bør man sikkert - tror jeg må forhøre meg nærmere. det er bare så fristende...

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å begynne på det uten å ha vært hos gynekolog først. Jeg var der i går og fikk resept... Litt overrasket, jeg! :)

Skrevet

nei det er nok det lureste. kan jeg spørre hvorfor du fikk resept? jeg får vel komme meg til en gyn, eller vente på henvisning i august hvis jeg ikke er blitt gravid innen da. Lykke til!!

Skrevet

jeg fikk og respt av legen min.

grunnen til at det er viktig at du tar en grundig gu før du begynner på pergotime er for å utelukke om du har cyster eller knuter på livmoren. dersom du har dette kan det bli beraktelig værre av å bruke pergotime.

jeg fikk pergo fordi min gynekolog mente jeg trengte litt starthjelp til å modne eggene mine og for å få i gang eggløsning. har sykluser fra 30-46 dager. normalt er +-4 dager.

når man bruker pergotime må man også følges opp via blodprøver. dette for å se om man faktisk får el etter å ha tatt kuren. får man ikke el etter kuren kan dette type på at egglederne er tette eller at det er noe annen galt.

vil derfor si at det er viktig å ikke ta pergotime før du har fått forskrevet det av en gynekolog eller lege som vet hva de snakker om.

uansett lykke til videre i prøvingen

Skrevet

Gynekologen så at jeg ikke hadde eggeløsning og bare gav meg resept på Pergo. Så enkelt var det :)

Var hos ham pga noe annet, men var jo veldig greit å få vite grunnen til et halvt års resultatløs prøving, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...