Gå til innhold

Vil ikke ha middag. Noen tips???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er godt inntrodusert i grøtens verden, og får nå to grøtmåltider pr dag. Har prøvd "ørten" ganger å gi henne ulike varianter av middag, men hun vil ikke ha. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å friste henne??Eller burde jeg bare vente å prøve med jevne mellomrom for å se om hun blir mer klar etter hvert? Hun er forresten straks 6 mnd. Har fått grøt i 2mnd. Jeg har ikke melk, så hun får mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd m romstemerert middag også? Serina ville ikkje ha middag så lenge den var varm...

Skrevet

jepp nå har jeg prøvd det også i dag. Prøvde også å ta litt mme oppi middagen, men neida snuppa bare spruta ut det lille jeg hadde fått lura inn i munnen hennes :=)hun brekker seg og griner på nesa.....

Skrevet

Slik var minsten min også. Vent noen dager før du prøver å gi middag igjen - da gikk det ned på høykant her :-)

Skrevet

Hvilke middag er det du gir henne da?

Ina grein på nesen av alt, helt til jeg gav henne middagsglass med pasta.

Tror det er den økologiske, mener den heter nuddler med grønsaker eller noe sånt. Den fikk hun smaken på, og etterhvert fikk hun smake på de andre og da spiste hun det også, men det var ikke alle hun likte, og da gikk det ikke.

 

lykke til.

Skrevet

først pføvde jeg med sånne 4 mnd glass med potet/grønsakmos, nå har jeg kjøpt ulike 6 mnd glass. Prøvd lapskaus, grønnsaker med lam og disse økologiske fra hipp som du nevner, bare kokt potet med litt smør, men niks ingen ting vil den snuppe frøkna ha nei hehe:=)kanskje jeg bare får ta ei lita pause fra hele middagsstyret og heller prøve igjen om ei uke eller to hehe :=))))

takk for svar iallefall:)))

Skrevet

Vi sleit litt med middag til vår første, hun bare brakk seg og spyttet det ut igjen. Vi ventet litt og prøvde igjen med jevne mellomrom, til slutt gikk det fint! Tror hun bare ikke var klar for det i begynnelsen...

Skrevet

ja vi får nok vente litt til å håpe at det frister med middag etterhvert :=))))

Skrevet

Her var det samme huskestua i begynnelsen. Men hun fikk smaken på hipp sin nudler med grønsaker og skinke, og nå må jeg blande alle de andre glassene med litt av nuddel glasset dor at det skal gå ned. Utrolig egenrådige disse små

Skrevet

på min lille engel hjalp det med litt most banan oppi grøten og middagen.. hun eeelsker det! :)

Skrevet

Samme skjedde her. Smurfen var ikke interessert i noe annet enn grøt og frukt. Det løsnet først da jeg laget maten selv. Slik er det fortsatt og hun er snart 9 mnd. Synes ikke noe om middagsglassene. Det er veldig enkelt å lage det samme som til oss bare i en egen gryte med noe mindre krydder.

 

Kan som nevnt over her være lurt å vente noen dager eller en stund mellom hver gang du prøver. Måltidene skal jo være en hyggelig stund. Det går seg til etterhvert. Lykke til :)

Skrevet

Kanskje det hjelper om du prøver noe annet enn de glassene? De er jo ikke sååå gode da. Mos sammen litt av det dere spiser, før du salter det og sånt.

Skrevet

Artig :-) Det var faktisk Hipp sin Nudler med grønsaker og skinke som først falt i smak her også, akkurat som to andre over her i tråden. Tydeligvis fin nybegynnermat den da :-) Men den setter flekker overalt, bruk smekke med ermer om du har.

Skrevet

Vi begynte med enkle hjemmelagde grønnskasmoser. Søtpotet med gulerot var en hit ehr på begynnelsen. Og så avanserte vi etterhvert som han blei vant med ting og nå spiser han det han får :) he he:) Og da får han middager med ting i som vi har i våre middager:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...