Marika:):) Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Knerten har ligget med hodet ned siden uke 30 men nå var jordmor plutselig usikker. Hun tror kanskje han ligger i seteleie. Jeg skal ta ul på mandag, så da har jeg en hel helg å gruble på, ikke kult:( Noen andre som har opplevd det samme? Jeg nekter å føde normalt hvis han ligger i seteleie, håper jeg kan velge dette...
fox`y Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Leie var usikkert hos meg oxo så var inn på xul i uke 37..han hadde heldigvis snudd seg å lå me hode ne, så d blir vanlig fødsel:O)heldigvis... vist knerten ligger i sete må de måle om bekkenet er stort nokk for en setefødsel.men tror oxo du kan velge ks ved tilfelle men d er jeg litt usikker på... ønsker deg iallefall lykke til så håper jeg han ligger slik han skal:O) ha en fin hælg....
Marika:):) Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2007 Men kan babisen snu seg selv om rumpa eller hodet er festet til bekkenet? Er vel usannynilg...
zzzzz-frøken Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Hei anna78, dette skjedde meg denne uken: fant ut at han ligger i seteleie og nå blir det keisersnitt. Fikk velge selv, men etter at de tok røngtenundersøkelse og fant at bekkenet er for trangt, ble det ikke lenger noe valg (glad for det). Egentlig litt skummelt med keisersnitt med alternativet føltes enda kjipere. Var uansett deilig å få vite hvilken vei han lå siden jeg har mistenkt seteleie i nesten 7 uker. Lykke til med UL på mandag - godt å finne ut av ting slik at du kan innstille deg på det ene eller det andre. Babyen kan snu seg, men veldig sjeldent etter uke 36 fikk jeg vite. Kommer an på mengden fostervann, babyens størrelse og hvorvidt hodet/rumpa har festet seg i bekken.
Marika:):) Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2007 Takk for svar zzzz-frøken:) Når tar de keisersnitt på deg da? De vil vel ikke risikere at fødselen starter av seg selv, så de gjør vel dette i god tid før termin?
zzzzz-frøken Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Lurte selv på dette! Har egentlig termin 14. juli men nå blir det snitt neste fredag og det sakl vel gå bra.Hvs fødsel setter i gang må jeg bare ile til sykehuset Håper bare ikke vannet går, men det er lite sannsynlig!
*Biola* Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Jeg skal også på ultralyd på mandag for å sjekke leie. Da er jeg 37 uker på vei, eller i uke 38. Jeg er ganske sikker på at han ikke ligger med hodet ned, for har mye spark i siden og ingen i ribbena. Jeg syns det høres skummelt ut med både setefødsel og keisersnitt - og kommer til å slite med å velge viss jeg må det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå