Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Hei! Lurer bare på om jordmor tar noen innvendige undersøkelser av livmora? Skal dit til uka og liker å forberede meg litt hvis hun gjør det! Takker for svar=)
Engelen*My Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Hei! Var hos jordmor 12+4 og hun undersøkte meg ikke innvendig! Hun fylte ut litt mangler på helsekortet, snakket generelt med meg om svangerskapet, så på urinprøva mi, veide meg, ga meg noen blader og lyttet etter hjertelyden til Føtus. (Fant den, 130 slag pr. min, men dette var visst veldig tidlig) Lykke til!
Miamamma Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Vanligvis gjøres det ingen GU av jordmor, med mindre det skulle være medisinske grunner til det. Jordmor kjenner på livmora fra utsida, sjekker urin, blodtrykk og evt. vekt. Ellers er det stort sett å prate om ting du er bekymret for eller opptatt av.
Miamamma Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Ja, også sjekke hjertelyden hvis du har kommet langt nok til det.
Adriansmor med tulla Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Nei du sjekkes ikke innvendig men du må huske å ta med urinprøve..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå