Gå til innhold

Noen som har besvimt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg "So close" å besvime! Har gjort det bare et par ganger før i mitt liv - men kjente igjen dette med at det begynte å gå rundt og alle stemmer ble langt langt borte. Var på en omvisnign der alle sto oppreist å ble presentert for forskjellige ting og jeg hadde ingen mulighet til å komme meg ut av rommet. Fant emg heldigvis en stol og fikk satt meg ned og drukket litt vann.

Flere som har opplevd å bli svimmel/ Besvime? Hva skyldes dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har besvimt et par ganger, og det er ganske likt som den følelsen man får v lavtblodtrykk og reiser seg fort opp, så svartner det litt, bare at når man besvimer blir det mer intenst!

tror man kan besvime av mange årsaker..kjenner ei som svimer av hvis hun ser en skummel film!

Skrevet

Har besvimt en gang i livet, og vært like ved to ganger. Alle tre tilfeller kan relateres til svangerskap/fødsel. Besvimte like etter min første fødsel, pga. litt for høyt blodtap under fødselen, men det gikk bra - trengte heldigvis ikke blodoverføring.

De to "nesten-gangene" var mens jeg var relativt tidlig gravid, ca. 15-17 uker på vei. Den ene gangen var jeg på butikken og stod i kassekø, så heldigvis forbarmet butikkpersonalet seg over meg! :-) Den andre gangen rakk jeg å sette meg ned selv.

Skikkelig ekkelt, men det skyldes altså blodtrykksfall, gjerne i sammenheng med at du ikke har spist/drukket på en god stund eller blir stående lenge i samme stilling. Ikke så uvanlig at gravide får litt problemer med blodtrykksjusteringen; alle organer jobber litt overtid i svangerskapet...

Skrevet

har besvimt 2 ganger i svangerskapet. En gang i frisørstolen.. flaut.. frisøren var så treig. For meg er det klar samenheng med at jeg må spise ofte, hvis ikke besvimer jeg. Så derfor har jeg vært nøye med å spise ofte i svangerskapet.

Skrevet

Sannsynligvis blodtrykksfall.

Ved forrige svangerskap besvimte jeg etter 1 time i kø på vei inn til Madam Tussaud i London. Litt flaut ja..bare falt om, 5 mnd på vei.

Denne gang holdt jeg på å besvime i passkø på vei inn til Tyrkia, men kjente symptomene og fikk satt meg på huk med hodet framover.

Tror dette kan være ganske vanlig i svangerskap. Vi er litt ømfintlige mot å stå for lenge stille, og da forsvinner blodet fra hodet vårt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...