Gå til innhold

Hvilken prevansjon vurderer dere etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte litt på å prøve p-ringen, men ser den ikke anbefales i forbindelse med amming. Har heller ikke lyst til å få satt inn spiral, bla. pga. hormonene, og at vi ikke vil vente så lenge før vi skal prøve å få nr 3.

Er minipillen og kondom eneste alternativ da eller?

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det gikk så forrykende fort å bli gravid(øh,not!),så blir det ingenting her i gården! Hopp av i svingen eller noe,eller så bare prøver vi på neste rett etterpå. Har egentlig vært(er) så dårlig at det ikke frister med fler,men alle sier at man glemmer det,og skal jeg ha fler vil jeg ha de tett!

Vi får se,er sikkert ikke veldig kosesugen sånn umiddelbart etter alikevel!

Skrevet

Og så skal man helst vente 6uker sånn at man er helt fin og sånt inni der igjen.. Hvis man skal ha sex før det,så må man bruke kondom. Syns det er helt turnoff,så vi skal vente de 6ukene.. hehe... Men så lenge man ammer så kan man vel ikke bli gravid? Eller er det bare meg som går rundt med den illusjonen? hehe.. Jeg har i hvertfall ikke planlagt å bruke noe prevensjon.. Blir ikke lett gravid,så da er det liiiiiite sannsynlig at jeg blir gravid kort tid etter fødselen..

Skrevet

Man kan nok bli gravid selvom man ammer. Vet om flere som har blitt det.

Ifølge ammebrosjyren fra sosial og helsedirektoratet/rikshospitalet, er det vist at amming har god prevansjonseffekt: Når barnet er yngre enn 6 måneder, barnet fullammes, og mor ikke har fått menstruasjonen tilbake. Alle disse betingelsene MÅ være tilstede samtidig.

Tør ikke satse på det, har blitt gravid med en gang etter prev. stopp begge gangene...

Skrevet

Snipp-snipp..... ;o)

Skrevet

Au-au......;) hehe.. Vi skal ha flere etterhvert.. Jeg hadde lyst på pseudotvillinger,men nå er jeg litt usikker... Iom at jeg har bekkenløsning så er det kanskje ikke så lurt å måtte gå å bære på en samtidig som man har en i magen.. Hmmm.. Må kanskje tenke på prevensjon da:)

Skrevet

Her kommer vi ikke til å begynne med noe som helst... Måtte jo ha pergo for å bli gravid, hele 9 dobbeltkurer... Så om jeg skulle bli gravid på naturlig vis tar vi det med stormende jubel...

Skrevet

Hvis du er fullt restituert i underlivet etter 6 uker, så er du heldig! Jeg klarte ikke å ha samleie på mange måneder etter fødselen, og da blir en jo som kjent heller ikke gravid :-) Satser på at jeg ikke revner så mye denne gangen... Og da begynner jeg nok på minipillen/Cerazette. Ikke tro at amming er fullgod prevensjon! Jeg kjenner flere som har blitt "lurt" av det!

Skrevet

eg tenker eg skal prøve p-stav....

men må vere sikkert....for her har vi ikkje tenkt å få fleire før om 5-6 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...