Emlyn med 2 i magen Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har så ufattelig urolige ben når jeg skal legge meg om kvelden. Har skjønt at det er ganske vanlig når man er gravid. Men er det noen som har noen kjerringråd...? Det føles akkurat som om noen presser på en nerve i korsryggen som gjør at det ene benet rykker til helt ukontrollert. Sliter også med utrolig varme fotsåler om natta... der hjelper det litt å ha en fuktig vaskeklut ved senge-enden, som jeg forsøker å plassere mellom føttene. Egentlig synes jeg mest synd på mannen min... det er han som må leve med at jeg snur meg som en snurrebass i timesvis hver eneste natt. Jeg kan jo i det minste sove på dagtid...
Brenda med 2 ute Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Hmm, jeg bruker kalde fotbad. Det hjelper også om samboer masserer skikkelig hardt på muskeln frem på leggen liksom. Lindrer lidt så jeg glemmer det en stund så jeg kan sove....etterhvert. Lykke til
tjukkaberta : ) Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Hei!! Jeg synes at varme bad kan hjelpe noen ganger,mens andre ganger kaldt vann. Ei natt stod jeg opp og satte beina i ei bøtte med skikkelig kaldt vann. Nesten så kaldt at det var vondt. Det hjalp. Sov godt etterpå. Ellers har jeg brukt fotkrem med peppermynte i,denne kjøler. Har også i min "nød" kjølet beina ned med isspray,slik du skal bruke på overflatiske brannskader. Jordmor sa at ulltråd rundt anklene skulle hjelpe,kanskje verdt å prøve? Det var mine tips. Du har min fulle medlidelse. Det er forferdelig å slite med uro. Har sittet på sengekanten og grått mine modige tårer pga nok ei søvnløs natt. Er heldigvis bedre nå.
AMK<3 Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 jeg har akkurat det samme problemet... men prøv magnesium tabletter.! det hjelper meg:)
julisol Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Jeg er plaget med det samme. Står som regel opp og vandrer litt i leiligheten. Gjør noen muskeløvelser med leggene - f.eks opp på tå og ned igjen. Hjelper som regel når jeg har brukt musklene litt. Og litt god massasje fra mannen min før leggetid. Ellers har jeg begynt med støttestrømper på dagtid nå som jeg bare har en måned igjen. Virker som om det hjelper også.
Småbarnstreff Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Magnesium er bra (tar en tablett hver morgen og kveld), og koffein er IKKE bra!
nurket4a Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Hei. Kjenner til problemet. Føttene mine er som trommestikker når jeg legger meg og får sjelden sove før kl er 2-3 på natta. Stakkars samboer som heller ikke får sove når jeg går som en mark. De siste nettene har jeg etterhvert stått opp og tatt en varm dusj, dette hjalp vist da jeg sovnet etterpå. Du kan også prøve å knyte en ulltråd rundt anklene. Det fungerte på meg i begynnelsen.
dama til planleggger Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Jeg fikk faktisk rådet om ulltråd av legen min..men han poengterte at det må være "uspunnet" ulltråd tror jeg. Og at det ser ut til at MANGE hjelpes av dette,men ikke alle. Men det er helt ufarlig,og billig;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå