Storebror & Lillesøster Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 når begynte dere og hvor lang tid gikk det før det var over? Fikk de vann? og hvor lenge skreik de? Tenkte prøve men lurer på hvor lenge man skal drøye skrikinga.. hvordan gjorde dere d?
Mille** Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Nr 1 var 7 mnd og fikk vann i stedenfor melk. Gikk ett par tre netter med gråt før hun var avvent. Hvor lenge hun gråt husker jeg ikke, men det var værst første natta. Nr 2 ville bare kose pupp hele natta, så da hun var rett under 5 mnd gav pappan henne flaske med melk i stedenfor pupp, hun var ikke sulten i det hele tatt, og etter 2 netter var hun avvent. Gikk veldig greit med begge to egentlig, men nr 2 var nok lettest å få avvent. Hun gråt ikke i det hele tatt. Lykke til! )
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Han var 5,5 mnd. Fikk 3 måltider med fast føde, ellers mme. Han hadde rundt den perioden en våkentid på ca. 2 timer hver natt etter et måltid. Snakket med HS om det og hun sa at vi burde prøve å kutte nattmaten. 1. natten. Våknet til normal tid, fikk vann og smokk. Satt inne på rommet hans. Han sang og skravlet. Gikk ut, han sutra til det gikk over til hyling. Gikk inn, ga vann, satt der, gikk ut, gikk inn, ga vann.....osv. Han sovnet etter 2 timer og sov lenge på morgenen. 2. natten. Våknet litt senere enn natten før, gikk inn, ga han vann, og han sovnet med en gang. Våknet senere på morgenen. 3. natt. Våknet ikke før kl. 08. Så for oss virket det som at han ble forstyrret av nattmatingen. Han våknet av gammel vane og fant ikke roen igjen etter en flaske. Altså, hvor lenge man skal drøye skrikingen ? Her skrek han egentlig ikke mye. Jeg gikk inn med en gang han begynte å hyle, ga vann, sa natta. Var inne hos han til han roet seg, gikk ut og inn i 2 timer.
selfangerkjerringa Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Eldstejenta var drøye 9mnd da vi la henne på eget rom og slutta med nattamming. Pappa'n gikk inn til henne når hun skreik til, og ga henne vann på tutekopp. Det tok tre netter, så sov vi alle tre hele natta. Har en stygg mistanke om at lillesøster ikke kommer til å bli like enkel :/
Storebror & Lillesøster Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2007 Vi har gutten vårt på samme rom,og kan ikke gjøre noe med det,har bare ett rom her vi br,holder på og bygge hus,men kan jo ikke vente med denne avveningen til huset er ferdig,så håper det går bra selv om vi ligger på samme rom,han sov jo 10 timer i strekk da han var 3 mnd og gjorde det 2-3 uker,men så ble de 1,2,3,4 ganger om natta og han SKAL ha mat ingenting annet nytter,han får mer mat nå så burde jo kunne sove ober de måltidene.
Hvorfor skjer dette meg?? Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Her hadde vi nattavvenning når hun var 9 1/2 mnd. Vi sover på samme rom alle tre og det var jeg som måtte ta avvenningen. For sambo skulle jo på jobb. Gikk faktisk overraskendes fint. Pleide å våkne ca 3 ganger om natten. natt 1 Våknet og ville ha pupp. Strøk hun på armen og holdt hånden hennes. men det bare gråt hun mer av. Så jeg lå i sengen med hennes seng inntil min. Tilbydde vann men det var hun ikke interressert i. Gråt og så roet hun seg om en annen i ca 30 minutt. Så sovnet hun. Senere på natten våknet hun igjen og det samme skjedde da og. En halv time og så sov hun igjen. Hun bruker ikke smokk eller tommel så hun hadde ingenting å trøste seg med. Natt 2 Sov hele natten gjennom. Og det har hun gjort siden. Så lykke til og ikke gi deg når du først har begynt så du ikke må ta det hele på nytt
Storebror & Lillesøster Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. juni 2007 ååååå håper virkelig dette kan gå bra,og takk for at noen hadde skrevet om hvor lenge barnet gråt,det er jo ikke alle som gjør det da. I natt skulle jeg prøve og la han grine lå bare 2-3 min,prøvde med smokk,men ble ikke fornøyd,så var jeg litt usikker på hvor lenge han kunne grine....ikke særlig behagelig og høre på heller så man gir nok etter så godt og høre at noen har holdt på en stund slik at jeg ikke gir opp etter 10-15 min,må vel bare bite i det sure eplet og tenke på at det blir bedre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå