Gå til innhold

Åssen er det med oldeforeldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stadig innlegg om besteforeldre som ikke bryr seg/bryr seg for mye.. Men hva med oldeforeldrene? Bryr de seg?

Ene oldemora er helt på tuppa her! Mamma sier at sånn var ho ikke med oss engang! (noe som kommer med alder'n?)

Ene oldefaren er veldig opptatt av han, men vi ser han sjeldent!

Og det siste oldeforeldre-paret bryr seg ikke i det hele tatt! Han er nå 8 mnd, og de har sett han 2 ganger! En gang på sykehuset, og en gang kom de hit! (de bor ikke langt unna) Vet de ikke liker å kjøre, men de kunne vel i det minste tatt en tlf mener nå jeg da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mormora mi er helt vill etter snupp :) Vi sender masse kort te henne og hun ringer eller sender melding. Vi ser henne desverre ikke ofte da hun bor nesten 4t med kjøring unna.

Farfaren min viser null interesse..men det var ikke overraskende da han aldri har vist interesse for meg heller, bortsett fra når han ville ha noen å slenge stygge kommentarer til..

Er egentlig ingen på min mann sin side. Stebestefaren hans da :) Snill kar :) Han ser vi sjelden, men han er opptatt av snupp :) Sier hun ser ut som ei lita dukke når ho har kjole på seg :)

Skrevet

Her er det litt kompelisert, men slik er det nå;

-Den av oldeforeldrene som bryr seg mest her, er min farmor.

-Min mormor er litt for glad i ølflaska, så hun holder jeg meg unna.

-Farfaren min bryr seg på ett vis, men ser han sjelden. Han er skilt fra min farmor, og gift på nytt. Hans nye kone har ikke barn selv, og jeg har ett litt anspent forhold til henne.

-Min morfar er også gift på nytt igjen, fått fire barn til (i tillegg til min mor), og tre barnebarn - dem er de eneste han bryr seg om. Han bor ikke så langt unna, så hender vi møter på han og familien.

Hos min forlovede er det slik;

-Hans besteforeldre bor ca en halvtime unna, men dem er av den oppfatning av det er de yngste i familien som skal ringe og holde kontakt, samme når det gjelder besøk - er vi som skal be oss selv og komme. Dem har knapt ringt oss noen gang (kun bursdager) og har aldri besøkt oss. Kommer vi en vakker dag på besøk, så ikke tro at man får servert vafler eller kjeks, nei her går det brødskiver og melk. Dem har en helt egen stil;)

-Hans farmor bor på Tynset, dessverre litt for langt unna for å dra på besøk. Hun er ikke så kjempeivirig på oldebarnet sitt, men har stort sett en eller annen gave hver gang vi treffes. Farfaren gikk bort knapt 2 mnd etter at vesla ble født, men han rakk aldri å se henne....

Så den som er mest ivrig, er min evig unge farmor! Hun var 57 år når hun ble oldemor, og er like glad enda. Hun er den sprekeste av de eldste i min familie, jobber 70% (tror jeg det var) og trener flere ganger i uka. Ellers er det kjemestas når vi treffes, hun leser og leker med go`jenta vår!

Skrevet

Mini har fantastiske oldeforeldre. De er alltid interessert og ringer og sender meldinger. I dag har oldemor og oldefar passet han alene i 3 timer siden dagmammaen ble syk. Han er 13 mnd og full av krutt. Oldeforeldrene er 78 og 84. Det gikk kjempebra, og jeg fikk hjemmelagede kjøttkaker i brunsaus da jeg kom for p hente han. Kjempe godt.

De skal passe han hele dagen imorgen siden vi ikke har noe annet alternativ og det gikk så bra i dag.

Den andre oldemoren han har er også helt fantastisk. Hun bor ikke langt fra dagmammaen, en gang han var syk, og verken faren eller jeg kunne dra fra jobb. Hentet hun han og tok kjempe godt vare på han. Hun er 77. Håper oldeforeldrene holder seg spreke lenge enda, og at lillemann får like mye glede av dem som jeg har. Mine besteforeldre er fantastiske oldeforeldre og jeg er kjempe glad i dem.

Min samboer har forresten dessverre ingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...