Gå til innhold

Reise med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger en reise til varmere strøk på høsten, antakeligvis lander vi på Gran Canaria. Noen som har noen tips til hva man bør tenke på og ha med? Vi har tenkt å ta tilbudet til Star Tour (trille, sprinkelseng, stellebord) da vesla er 7-8 mnd på den tiden.

Lurer også på hvordan med drar fra flyplassen til hotellet, trenger man bilstol til bussturen eller sitter barnet bare på fanget?

Noen med erfaring? På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var akkurat i Spania med 7,5 mnd gammel baby, det gikk veldig fint. Vi hadde med bilstol, men det var fordi vi kjørte bil der nede, var på en kort busstur, da hadde vi ho ikke i bilstolen. De har jo ikke trepunktsseler i bussene der, så du får jo ikke festa stolen, men det er jo sikkert litt tryggere uansett å spenne ho fast i stolen enn at ho står eller sitter i fanget. Hvis det er plass på flyet så får dere også lov til å ha med bilstolen inn, og det er jo kjekt hvis ho kommer til å sove mye på turen.

Jeg ville forsikra meg om at det er kalesje på trilla, også var vi veldig fornøyd med å ha tatt med parasoll til å feste på vogna. Myggnetting til vogna er kjekt hvis ho sover mye i den.

Foruten termometer, noen stikkpiller og solkrem, kanskje nese/øyedråper, så er det ingen apotekting dere trenger å ha med til henne.

Solhatt er viktig.

Vi savna vannkoker, måtte låne mikroen på hotellkjøkkenet til å koke vann til grøt, men dere har vel kanskje leilighet...

Kanskje noen ekstra steriliserte smokker i tilfelle den detter på gulvet på et ekkelt sted...

Vi hadde med endel plastbokser og skeier til å ha maten hennes i. Brukte de både til smurte brødskiver og til å lage grøt i når vi var ute.

De har bare gigapakninger med bleier der nede og de er ikke spesielt billigere (pampers heter dodot), vi tok ikke med bleier dit for å spare plass, men endte med å ta med 50 bleier hjem igjen.

Hm... kommer ikke på noe mer akkurat nå.

Vi var ikke på et sted med strand, så jeg har ingen tips på det området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...