Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jenta mi på 5 mnd tar ikke flaske. Kanskje jeg skal prøve med kopp, eller er det for tidlig? hvordan kopp bruker man isåfall? helt grønn på dette jeg... ;o)
hvemerjeg? Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Gutten vår på 5 mnd. har nektet flaske. Vi har de siste ukene øvd litt på kopp med sånn flat drikketut. Hadde Avent-flaske med sånn grønn, flat tut liggende, så vi prøver det. Den følger det med en gummi-greie på som man skal sette på baksiden, sånn at det kun kommer veske når babyen suger selv. Dette har ikke vår forstått, så vi har tatt av gummi-greia, så vi mer eller mindre heller melken i munnen hans litt og litt om gangen. Noen ganger i det siste har han begynt å suge på tuten, så vi har kunnet sette på gummi-greia. Vi øver og øver... Håper du skjønte dette. Og lykke til!
venter.nr.3 Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 vi har akkurat samme problemet og samme alder, vi har begynt med tutekopp i stedet. avent.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Da min ikke ville ta flaske i begynnelsen, prøvde jeg de aventmagic tutekoppene. men d var like mislukka her.. D kan være lettere med vanlig kopp! Gutten min har drukket fra kopp fra ca 6mnd, og han er kjempeflink! Vil også si at han ville heller ik ta flaske for en 3-4 mnd siden, så da lot jeg han venne seg til flasken hver dag. Jeg hadde bare vann på den(nan ville han ik ha, ikke mm heller). I begynnelsen lekte han mest med den, og beit på den etc.. Etter hvert sutta han litt på den, og så begynte å drikke mer og mer. Nå drikker han både vann, mm og nan fra flaske!!
Lumsk Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Prøv med kopp! Du gjør jo ikke noe feil. Det verste som kan skje er at hun ikke vil ha. Vi begynte å gi vann av glass når poden var ca 4 mnd og nå er han riktig så flink. De fleste bruker vel tutekopp antar jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Har du prøvd sugerør? Snuppa vår drakk smootie fra sugerør som bare det. Ville bare teste det for gøy, og det gikk unna som bare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå