Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har et problem, og det er at jeg ikke klarer å sette oss voksne først. Det er alltid barna som blir prioritert og hørt i enhver sammenheng. De gangene jeg faktisk klarer å SE at dette er ikke rimelig, og setter grenser som jeg selv overholder, så fungerer det ganske godt. Problemet mitt er at jeg ofte ikke ser urimeligheten i at barnas ønsker hele tiden kommer først. Jeg tror noe kommer fra min egen fattige barndom. Hadde en alenemor og en fraværende far. Jeg hadde på ingen måte en dårlig barndom, men noe sitter igjen, siden jeg lar mine barn overkjøre oss i mange sammenhenger. Når jeg innså mitt problem, tenkte jeg at jeg trenger en sparringspartner for å snakke om dette og komme til bunns i hvorfor jeg har det slik, og som kan hjelpe meg med å sette noen rimelige regler. Men hvem er det? Familievernkontor? Er det andre med bortskjemte barn som kan si litt om hvordan de løser ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå