Gå til innhold

dere som har brukt babycomp e.l. som prevensjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen av dere som har blitt gravide mens dere har brukt den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner noen som ble det, men tror hun var paa ferie og ignorerte "faresignalene" :-)) Tror den fungerte fint for henne foer det. Hvis jeg tenker rett naa, og babycomp er den maskinen som lyser roedt naar man skal unngaa samleie og groent naar man kan kjoere paa :-)

Skrevet

Ja. Jeg brukte Pearly i 10 måneder før jeg ble gravid. Den siste måneden fikk jeg plutselig el 4-5 dager tidligere enn normalt slik at da jeg så at temperaturen hadde steget, så regnet jeg nesten med at jeg ble gravid. Derfor har vi visst om nr3 omtrent fra han ble unnfanget...

Jeg var ikke i sjokk da dette skjedde fordi slike ting selvfølgelig kan skje. Men, vi valgte å bruke Pearly og ta den risikoen som det medførte fordi vi regnet med at vi før eller siden ville ønske å få nr3. Nå som det er uaktuelt å få flere er det bare sterilisering som er tingen!

Skrevet

pearly og ladycomp skal være 99,3% sikre.. det samme som p-pillen omtrent.. men jeg er ikke helt sikker på om jeg tror på det.. for med p-pillen har jeg ikke el og egget har vanskelig for å feste seg i livmoren selv om jeg skulle få el.. men med ladycomp har man el og livmoren er normal og man er fruktbar og alt det der... men jeg er så lei av å ta p-piller:/

Skrevet

Vel, hvis du vil være enda sikrere kan du jo alltids vente til el har funnet sted før du benytter deg av de "sikre dagene". Vet ikke hva de fleste gjør, men vi brukte pessar i tillegg - altså på de røde dagene.

Det beste med den type prevensjon er jo at den er fri for bivirkninger! Men som sagt bør man vurdere hvilken risiko man syns det er greit å ta og hvilke bivirkninger man orker å leve med.

Skrevet

pessar skal jeg klare å bruke:) takk for svar:)

Skrevet

Jeg brukte den som prenensjon i ett år før vi begynte å prøve på nr to - det gikk helt fint - så lenge en ikke har sex på røde dager vel og merke...tok to mnd å bli gravid da vi startet å prøve:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...