Gå til innhold

Egoist......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min jobber fra 8 om morgenen til svarte natta, hver jævla dag - men selvfølgelig ikke da han har datteren på besøk... (ca 10 netter i mnd + ferier)

Da er det familie tid selvfølgelig og datteren min og jeg er noenlunde inkludert.

Og nå har han fått det for seg at det eneste ferien han skal ha i år - er 1 uke med datteren og de skal da reise vekk!

Blir så forbanna - har et vanskelig svangerskap , er mye alene og så er den ungen det eneste han prioriterer for ferie.

Vi har god økonomi så det har lite å gjøre med det.

Prøver og forklare han at det faktisk er den siste ferien vi kan få helt for oss selv på veldig lenge, men slik ser han det ikke tydeligvis.....

Så da jeg ikke kan dra på ferie med min datter alene, fordi jeg er plaget med veldig mye kynnere, mye sliten/trett og må ta det med ro. Dvs ikke kjøre selv lange bilturer , ikke fly eller utsette meg selv for stress.

Konklusjon: Tar ferie da babyn blir noen mnd , egoferie et par uker i syden med kun min datter.

For det fortjener jeg..... ¤smiler¤

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så utrolig flott at han engasjerer seg i datteren sin!!! smålig av deg å ikke tåle de få dagene hun får med pappan sin!!!

Skrevet

Ja du kan mene hva du vil, jeg mener en IKKE skal sette hverken den ene forann den andre.........

Og synes faktisk at jeg ikke er noe n egoist som vil ha noen dager ferie alene m samboer før babyn kommer.....

Ungen hans får 100% oppmerksomhet fra faren da hun er på besøk, så den lider ingen nød.

Men blir vel stor overgang da det kommer ei lita ei til verden om noen mnd......

For da må han vel engasjere seg i datter nr 2 eller........

Skrevet

man skal ikke det, men er uansett flott at han engasjerer seg i henne,

ikke kalte jeg det egoist heller, sa jeg synes det er smålig at du ikke unner de den ferien, hun ser jo nesten aldri pappan sin, du har han hos deg dalig....

klart han bør engasjere seg like mye i den nye som kommer!!

har du dessuten prøvd å snakke ordentlig med han om det? kanskje han ikke tenker så langt som til at du vil ha ferie med han alene noen dager siden du bor med han? menn er ofte litt korttenkte slik desverre

Skrevet

Hadde aldri godtatt dette av mannen min. Og heldigvis er han ikke slik heller. Her kommer vi først ( jeg og barna våre), og så kommer barnet han har fra tidligere. han mener at det er oss han bor sammen med, mens det barnet fra før er bare her på samvær med oss.

Skrevet

Det er jo fint at han engasjerer seg i barnet sitt, og gjerne vil ta henne med på ferie. Men han bør ta hensyn til gravid kone og at han er mye borte med jobben. Min mann reiser ikke på ferie med sønnen sin siden jeg er gravid, men gutten er her hos oss, og de tar et par dagsturer så sant formen min er ok. Dette er både far og sønn med på. Det blir ltt spesielt denne sommeren.

Det er ingen snakk om hvem som settes høyest, men hvordan løse dette på best mulig måte for alle parter.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg foreslått at han tok fri en uke, og at dere har denne sammen, men at han kan finne på ting med datteren og dra på utflukter, overnatte i telt i hagen osv. Mye man kan gjøre uten å måtte dra vekk en hel uke! Kanskje bare en overnatting er nok?

God sommer:)

Skrevet

Hvorfor må han reise alene med barnet. Det vil jo bli enda større onveltninger for henne når dere får et felles barn. Da kan han jo ikke drive på å reise sånn alene med henne. Blir helt unaturlig når han da har en hel familie. Kan ikke se for meg at min mann reiser på ferier med hver av våre unger (3 stk) og barnet han har fra før. Nei, her er vi en familie alle sammen, de to ukene særkullsbarnet er her om sommeren.

Skrevet

Er jo i så fall ikke du som drar på ego ferien her.

Tror jeg ville spurt han hvorfor han ikke vil reise på ferie med deg, eller ha deg med på ferie?

Ville også spurt han om når det kunne passe han å tilbringe litt tid sammen med deg, ettersom du knapt ser snurten av han. Gi han noen alternativer. Si at du vil ha minst 4 kvelder i uka, og minst to helger i måneden.

Siden dere tross alt er sammen og har/venter liten baby sammen. Er ikke noe urimelig i det. Du trenger ikke påpeke at han greier å finne tid til datteren, da blir han nok bare sur. Krev ditt uavhengig av henne, så blir du nok i bedre humør du også.

Jeg ville også si at det ikke er særlig vitsi å fortsette å bo sammen, om en ikke gidder å tilbringe litt tid sammen og gjøre en innsats for hverandre. Det skal da være mer enn en praktisk ordning for deling av boutgifter å ha et samliv. Er det bare det praktiske han er ute etter bør han prøve å finne seg et bofellesskap med andr umodne menner.

høres bare helt totalt umodent ut.

Skrevet

Hvis han har lite ferie kan man ikke kreve at han skal ta den bare med deg og ikke datteren sin heller,det blir jo også vanskelig. Men jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke tar ferien sammen alle fire? Det er lite tid og alle vil gjerne ha ferie. Snart får dere en baby til så litt teambuilding hele familien er sikkert en god ide!

Skrevet

Jeg må jo si at det er litt annerledes å reise på ferie alene med sin kjære, enn å reise på ferie alene med et barn.

Når en reiser på tur som kjærester, er det jo et poeng å være alene, for å få tid til hverandre i en travel hverdag etc.

Nåe en reiser på tur alene med en av ungene så er det vel helst for å markere avstand til de andre familiemedlemmene? Ser ikke at det skal være så mye gøyere enn å reise på ferie alle sammen.

Jeg og min kjære vi reiser på turer kun oss, men det er ingen som reiser kun med et barn, det er det jo ikke noe poeng i. Har ikke så mange ferieukene å ta av.

Igjen dette gjelder både felles unger og særkullsunger.

Skrevet

Hvor vanskelig er det å ta ferie i lag alle sammen? Integrering til en felles familie.

Han burde ha sett av tid til dere når ikke hun var der, dere er jo framtiden hans.

Hvorfor så stort skille mellom dine og mine barn?

Skrevet

10 netter i måneden er mye da, min ser faren sin max 4 dager i mnd, hvis faren orker å hente han. Å da er han ALDRI alene med han. Skal han være hos han litt lengre ringer sønnen min hjem å ber meg gråtende om hente han.

Fyren din er en egoist!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...