Gå til innhold

Svigermor har ikke sett barnebarnet sitt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vårt andre barn for 2 mnd siden. Svigermor har ikke kommet på besøk for å se han, enda det er 2 måneder siden han ble født. Vi bor alle i Oslo, men på forskjellig kant av byen. Hun har ikke førerkort, men det går direkte bussforbindelse mellom oss, som tar ca 30 minutter. De få gangene hun har kommet på besøk til oss, så klager hun fælt på bussen - kaller den "mjølkeruta" som visstnok stopper "overalt" og tar store omveier... Hun er uføretrygdet, og gjør ingenting på dagene sine. Har ikke stort sosialt liv - er for det meste hjemme og legger puslespill og ser på tv. Mannen min ringte henne fra fødestua når sønnen vår ble født for å fortelle den store nyheten om et nytt barnebarn. Siden har de ikke snakket - hun har ikke ringt. Og jeg føler at når man har fått et barn, så bør det være familien som kommer på besøk til oss; ikke vi som må dra til dem for å vise han frem. Hun må da være litt interessert? Synes at det er merkelig. Mannen min har ikke et nært forhold til henne, og valgte å flytte til sin far da de skilte seg. Kan det være at hun er bitter over dette og ikke viser interesse i sitt barnebarn av den grunn? De gangene vi har vært på besøk er hun veldig ivrig til å ta bilder av barnebarnet (vår første). Hva bør jeg gjøre? Skal jeg bare blåse i det, og vente til hun tar kontakt? Det begynner nesten å bli pinlig at hun ikke har sett han - alle de andre i familien, tanter/onkler/de andre besteforeldrene, har sett han opptil flere ganger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEI =)

 

 

Jeg tror jeg ville invitert henne hjem en soendag, saann at hun iallefall hadde en invitasjon.

Mulig hun er redd for aa presse seg paa, eller at hun har sosial angst,og derfor rett og slett ikke toer reise alene,selv om det bare er paa tvers av byen.

 

Det er jo rart, at hun ikke kom paa sykehuset og saa det lille nurket, - jeg vet at jeg kommer til aa gjoere det jeg kan for aa komme meg fra USA til Norge for aa se mitt kommende barnebarn. Men det er meg,da.

Vet ikke hva som "feiler" din svigermor,men normalt er det ikke.

 

Haaper det ordner seg for dere alle sammen, og at hun kan vaere bestemor paa skikkelig vis i fremtiden.

 

  • 3 uker senere...
Skrevet

Tiby dere å hente henne da vel? Bit i deg stoltheten, en dag blir også vi eldre...

Skrevet

Inviter henne hjem til dere (tilby og hente) eller ring og inviter dere på kaffe hjemme hos henne.

Har også en slik usosiale / ønsker ikke å være til bry i familien, og ikke om det hadde frosset en veldig varm plass hadde hadde denne personen ringt / komt på besøk / tatt kontakt. MEN, gåmann så glad denne personen blir når en ringer og inviterer på besøk / eller spør om å få komme på besøk.

Enkelte er bare slik, og det er bare bra om de har familie rundt som kan inkludere / ta vare på de.

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...