Gå til innhold

Hvis man har brist i ribbeinet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man til legen da? Har slått meg, og det gjør veeeeeldig vondt på siden, noen sa til meg at det kunne være brist og at da MÅTTE jeg til legen.-. Hm, hvorfor det? Gjør de noe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, er ikke noe å gjøre med ( med mindre de har kommet opp med noen geniale metoder de siste 6 åra..)

Men kan evnt være greit å få tatt røntgen av det isåfall...

Skrevet

Faren min har bristet flere ribbein også knekt noen.. Legen gjorde ingenting.. Han drar ikke til legen med det..

Kjenner flere som har bristet ribbein i hytt og pine men aldri dratt til legen..

God bedring ..=)

Skrevet

Ikke mye de kan gjøre, men du kan ev. få smertestillende. En støttebandasje som støtter og beskytter litt osv. Ev. kan du få tatt røntgen for sikkerhetsskyld, for å utelukke brudd. Et ribbein kan punktere en lunge, men dette skjer jo svært sjeldent! Du kan jo ringe legevakten og høre om det er noe vits for deg å komme en tur...

God bedring :)

Skrevet

Jeg knakk to ribbein for noen år siden på tidenes dummeste måte og dro til legen siden jeg ikke klarte å puste (kjentes ut som jeg ble knivstukket hver gang jeg pustet, helt grusomt). Ble ikke tatt røntgen av meg, men den slemme legedamen klemte meg hardt!! i sidene og konkluderte med at to ribbein var knekt. Fikk en måneds sykemelding og resept på paralgin forte. Ett år før forstuet jeg ribbeina samme sted, men det var ikke fullt så ille, bare lette pusteproblemer. Hadde ikke det store legebehovet da.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...