trebarnsmamma? Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Kiah - hva synes dere om det? Og hva synes dere om Isa? Hvilket er finest?
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Det ene høres ut som et bikkjenavn, det andre som et kattenavn.
Dotten Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Har også tenkt på Kiah.... Men så har jeg en Kia (bil), så det ville bltt litt dumt Passer nok bedre i et engelsktalende land.... Men søtt babynavn da ..: )
Maisie Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Hm. Synes de var fine navn, begge to. Har ikke hørt Kiah før.
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Hmm.. Kiah minner om en bil (Kia) Isa - greitt nok, men ikke min smak.
Sjonkel Rolf Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Jeg synes i grunn det var kjempefint, men litt likt til bilen ja. Hva med Kira eller Kiara da? Isa synes jeg ikke noe om...
sveis Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Kiah - hund... forbinder det også med det bilmerket... Isa - katt...
Yo&La+spire Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Isa er jo et guttenavn....skrives Eisa, men uttales Isa....
trebarnsmamma? Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2007 Hehe, jeg syntes de var fine jeg, kjenner ingen hunder eller katter som heter Kiah eller Isa Har tenkt å kombinere det med et mer tradisjonelt jentenavn om jeg bruker ett av de. Jeg skulle hatt en storesøster til, og hun var døpt et jentenavn som begynner med K (døde bare noen uker etter at hun var født), så jeg vil så gjerne finne et fint navn på K om jeg skulle få en datter. Eventuelt et guttenavn på K til minne om henne til neste barn
trebarnsmamma? Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. juni 2007 Vil jo uttale Kiah som Pia da, og ikke som i bilen - altså med hvor man legger trykket Hva med Tindra som er superpopulært i Sverige nå? Eller Tinna som er den islandske varianten av dette navnet?
smakk Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 Jeg synes Isa er kjempefint navn! Og det ER et jentenavn her i Norge, guttenavn i Sverige. Akkurat som Janne f.eks.
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 28. juni 2007 #13 Skrevet 28. juni 2007 Tindra var kjempefint. Har ikke hørt det før.
ScaryMama Skrevet 28. juni 2007 #14 Skrevet 28. juni 2007 Jeg syns at Isa er kjempe fint! Kiah, derimot, passer ikke til en norsk baby. Dette er skikkelig negernavn i usa, og jeg syns det blir rart å bruke her.
solastråler Skrevet 28. juni 2007 #15 Skrevet 28. juni 2007 Uansett hva namn du velger på barnet ditt så vil alle ha en meing om det. Kiah er jo et ganske uvanlig navn.......Viktigst er hva dere liker og ikke hva andre syns. Jeg har alltid likt gutte namnet Kevin, men ingen av mine venner har det, men Kevin får meg til og tenke på en gutt jeg kjente en gang, som ble ble plaget mobbet fordi moren hans var får å si det mildt litt løs sluppen og glad i flasken. Så jeg syns han var alletiders, har alltid tenkt på ham selv etter jeg ble voksen og lurer på hvordan han har det. Så velg det namnet du liker om det blir kiah eller isa
trebarnsmamma? Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 28. juni 2007 Blir jo et helt annet navn med annen uttale da
Honningmelon Skrevet 28. juni 2007 #17 Skrevet 28. juni 2007 Uff, nei, Kiah minner meg om en kamerat av sambo som er utrolig fjern. Ser ut som om han ikke har hørt om saks og kam.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 28. juni 2007 #18 Skrevet 28. juni 2007 Kiah går ikke pga bilmerket (mamma har en sånn bil) Isa går ikke fordi det er det islandske ordet for hyse, altså er det en fisk! Men Tindra og Tinna er fine!:-)
lilja70 Skrevet 28. juni 2007 #20 Skrevet 28. juni 2007 Jeg kjenner to som kalles Isa, begge forkortet for Isabel(la). Pent. Kiah: for meg høres det ut som et indianernavn, hvis det uttales som det skrives på norsk. På amerikansk kunne det kanskje like gjerne uttales Kaja (med trykket på første a-lyd, siden i på engelsk uttales /ai:/, og da blir det jo et helt annet navn. -Som jeg ville skrevet på en klarere måte. Navn på K som jeg liker: Kendra, Kaya/Kaja, Kara, Kayla, Klara (som betyr hvit på spansk), Kiara, og mange som helst skrives med c, men det går jo an å skrive de med K på norsk, hvorfor ikke? -Ellers når det gjelder oppkalling så liker jeg å bruke en litt annen variant av det samme navnet, som Robin etter Robert, Fred etter Alfred, Johanna etter Anna... Mamma mener man enten bruker navnet eller lar være, men jeg mener man kan bruke litt av navnet for å minnes noen, men barnet må få sitt eget navn.
saasi Skrevet 28. juni 2007 #21 Skrevet 28. juni 2007 synes begger er fine men selve navet Isa er et gutte navn og veldig IN i Asia og arabiske land Ise er navnet på Jesus i den muslimske land.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 28. juni 2007 #22 Skrevet 28. juni 2007 Hunden til mormor heter Isa...så for meg er dette navnet på en liten papillon.. Kiah - syns det igrunn var veldig fint...men får litt flashback til kampsporten hvor vi skriker kia' .. Hva med Kira da? det er nydelig=) Var ei her oppe som sa at Kiah var sånn typisk ''usa-neger-navn''...men vil heller påstå at Tindra er et slikt navn.. Lykke til med navnvalg!..hehe
MintCondition Skrevet 29. juni 2007 #23 Skrevet 29. juni 2007 Isa er fint syns jeg (ei i bhg til datteren min heter det). Khia blir litt for mye...bil.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 29. juni 2007 #24 Skrevet 29. juni 2007 Noen skrev her at disse navnene var kjempe søte baby navn. Nå synes jeg det er litt viktig å huske på at disse barna skal være voksen mesteparten av tiden de bærer navnet. Jeg likte hverken Kiah eller Isa, som kallenavn ok, som døpenavn nei. Tindra har jeg mer sansen for, men det er jo og forutsatt hva nr 1 heter og ikke minst etternavnet ungen skal ha. Jeg kunne ikke ha brukt det pga navnene på de vi har fra før. Synes nemlig at det og skal passe sammen.
Skravlemamman Skrevet 29. juni 2007 #25 Skrevet 29. juni 2007 Jeg likte Tindra jeg:-) Favorittnavnet mitt når det gjelder litt " annerledesnavn " er Abelone - et nydelig jente navn synes jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå