Gå til innhold

dere som samsov eller samsover

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på 7 måneder som nekter og sove noe annet sted en inntil meg. eller det stemmer ikke, han sover i sin egen seng innimellom. han gjorde det for 3 dager siden, men når han ser senga si nå så begyner han og gråte.

det er egentlig greit for meg og ha han der.

jeg er bare redd for at han kommer til og bli der for altid.

noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han eget rom? Jeg samsov med jenta mi de første 8mnd å det gjorde meg ingenting. Fra 8mnd la jeg henne inn på eget rom å hun begynte faktisk å sove hele natten alene. Så jeg slapp det skrikegreine om å la henne ligge å skrike. Hun var rett og slett moden for det selv.

Det nytta ikke å ha henne i egen seng på mitt rom for hun våkna av alle lyder jeg lagde å da ville hun bare opp av sengen.

Nå er hun 20mnd å sover som oftes best i egen seng, hender hun innimellom kommer inn løpet av natten eller tidlig på morran, men det så sjeldent at det er ikke noe å snakke om(kanskje 1-2 ganger i mnd)

Skrevet

han har eget rom, men vil ikke være der, vil bare sove i sengen min.

men sover bedre på sitt rom i egen seng en på mitt rom i egen seng. (har 2 babysenger)

Skrevet

Oki eneste rådet jeg har er å enten gå hardt mot hardt. Eller ta det rolig å prøve deg frem, å se om han kanskje etterhvert finner ut at han vil sove i egen seng. Jeg greide ikke å la henne ligge å skrike :( men det er meg da. Heldigvis løste det seg av seg selv etter 8 lange mnd..hehe..

Skrevet

ja, det er det jeg heller ikke greier. så det var derfor jeg spurte for og se om det "løste seg av seg selv" eller om de bare ble boende i sengen til foreldrene

Skrevet

Det kan godt hende det løser seg av seg selv ja. Det er bare å prøve deg frem. Legge han i egen seng på eget rom, å ta det derfra. Hvertfall prøve det frem til 1-års alderen.

Skrevet

Hei,

Jeg samsov med jenta mi til hun var 10 mnd. Da merket jeg at vi egentlig bare hadde begynt å forstyrre hverandre og forsøkte å legge henne i senga si på eget rom. Det gikk plutselig kjempegreit, i begynnelsen gikk jeg inn og ammet henne hvis hun våknet, men etter en stund begynte vi bare å ta henne opp og trøste litt før hun sovnet igjen. Nå er hun 12 og en halv mnd og synes det er helt greit å være i senga si, men jeg regner med at vi må ta henne inn igjen i perioder med sykdom eller store forandringer.

Ingen ting å stresse med, spør du meg!

Skrevet

Vi samsov med eldstejenta vår til hun var nesten 2år vi, da kjøpte vi nytt hus og hun fikk nytt rom og ny seng og der var problemet løst. Vi har kost oss sammen hele tiden og hun har ikke forstyrret oss. Tenkte mye på det for det at hun burde hvertfall sovnet i egen seng, men fant til slutt ut at så lenge det ikke skapte problemer for noen så ville det jo uansett løse seg selv.

Hun kommer inn en gang på morgenen nesten hver natt ennå men det er jo bare veldig koslig.

Yngstemann har aldri villet sove hos oss og det er også helt greit

Skrevet

Jeg har en svigerinne og svoger som har vært 5 i senga til eldste var 8 og nr to 61/2, nå er det kun 5 åringen som alltid ligger der...

For ett styr! Hadde virkelig godt inn for en aen løsning!

Skrevet

Vi samsov lenge vi........... , men nå sover han i egen seng til morgen 5-6. så kommer han inn til oss. Får en pupp og sover litt til. Har samsovet en uke på ferie, da vi ikke fikk barneseng på rommet. Nå har jeg lagt han i sin seng og det gikk fint...

Her har alt gått av seg selv. Han sover best alene... veldig urolig sammen med oss. Putt han på eget rom.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...