tuppa & litjmor Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Vi har et hts besafe x1 combi- sete til vår datter med det orange trekket, kite surfing orange. Når det er varmt ute blir hun svett og klam bare etter en liten kjøretur, selv om vi har klimaanlegg i bilen og holder temperaturen behagelig. Er det flere som har denne stolen med samme problem? kan det ha noe med trekktypen å gjøre? 2. runde
Pysa Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 vi har denne, og en litt eldre modell av izi kid med beige trekk. begge setene er veldig varme, selv om trekket visstnok er bomull. men jeg antar det bare er slik det blir, når det er sommer og varmt, og air conditionen bare er rusthull.....?
Nit@™ Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Vi har Acta Cosmic og Pilten ble svett og klam selv på småturer. Jeg tok et frotehåndkle og la over. Klippet bare hull til selene. Da ble det mye bedre for han å sitte der.
SnupsaTupsa Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Må bare si at vi hadde HTS BeSafe Izi Sleep med det orange trekket, og lillemor ble uvanlig svett, ja. Trekket var nesten alltid vått og hun var gjennomvåt av svette, stakkars. Har ikke vært sånn etter vi fikk nytt sete (annet merke pga reklamasjon). Storesøstra har izi combi, men er ikke noe uvanlig svett... Men hun har det mørkeblå trekket! Kunne kjenne at stoffet er litt annerledes!
mammmamia ** Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Det er viktig å ikke legge noe i setet! Setetrekkene er laget i flammehemmende materiale, og i tilfelle en kollisjon med påfølgende brann kan det være kjempefarlig å ha f.eks. fleece i bunnen..! Lammeskinn er et alternativ, da ull ikke brenner, bare ulmer, men det er en grunn til at setene er laget med den typen stoff..! Maxi Cosi har et sommertrekk i frotte som kan kjøpes på bl.a. Babyshop, eller www.kiddies24.com, mener det kan passe også til HTS..! :-)
SnupsaTupsa Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Nei, og ja... vi nevnte det, men det var ikke grunnen til at vi fikk et annet. Grunnen er rett og slett at det er et elendig sete!!! Kjempeskuffa, og egentlig sint siden vi som alle andre foreldre kun vil ha det beste til barna og dette skulle være det. Så viser det seg å være livsfarlig istedet (
Pysa Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 hvorfor sier du at det er livsfarlig? riktig montert skal det jo være et av de aller beste.
tuppa & litjmor Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2007 Vi er utrolig godt fornøyd med combi'n i alle fall. Sitter som støpt i bilen. Har lyst til å spørre der vi kjøpte stolen om det er noe spesielt med trekket. I håp om å få litt avslag på et nytt et... har hørt at de koster 700 kr!
nick_346579 Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Jeg lurer også på hvorfor du sier det er livsfarlig...... Det er et bra sete!
Millemor + Niko Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 Vi kjøpte Izi Sleep stolen til datteren vår i håp om at det skulle bli den optimale stolen, og er passe fornøyd. (hadde en del startproblemer kan du si...) Da vi skulle reise bort i påsken opplevde vi at snuppa svettet vanvittig i stolen sin, hun var helt våt etter å ha hylt en del. Tror det kommer av at stolen er veldig tett, så det kommer lite luft og sirkulasjon rundt barnet. Vi har det grå trekket på denne stolen. Denne uka kjøpte vi Izi Combi, og valgte det grønne trekket i håp om at et lyst trekk vil bli bedre. Tenkte mye på stoffvalg denne gangen ;-) Dessuten er denne stolen ikke så tett opp på sidene som babystolen, så vi får håpe vi har gjort et bra valg. Tror nok at det oransje trekket er enklere å svette i, pga at stoffet er glatt og ikke i bomull som de andre. Ville tatt en telefon rett til HTS, BeSafe jeg. Har gjort det flere ganger da vi hadde problemer med Izi Sleep'en vår. De er veldig koselige. Bare forklar problemet ditt og hør om det er mulig å komme frem til en løsning. Lykke til :-)
tuppa & litjmor Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. juni 2007 Det har jeg ikke tenkt på! Takk for tipset!
tuppa & litjmor Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. juni 2007 Da har jeg ringt til HTS. Dete orange trekket hadde de hørt mye om... sa dama. Som noen nevnte over her, er det ikke et bomullstrekk og mye tettere, og man blir dermed mye varmere i dette trekket. De hadde ikke noe annet råd enn å kjøpe nytt trekk. Ble litt overrasket når de fortsatt selger stoler med dette trekket jeg da, men de kommer til å ta det ut neste år.
Millemor + Niko Skrevet 29. juni 2007 #14 Skrevet 29. juni 2007 Jaja, synd de ikke ville hjelpe noe mer enn det. Men er jo litt merkelig når de skriver på nettsiden sin at de viderefører fargen kite surfing orange pga den store suksessen med salg av det trekket...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå