Gå til innhold

samme som flaskemelk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ammet i snart fire mnd,men slitt helt fra starten .. De to første mnd pumpet jeg det ene brystet og ga flaske fra den pga store blemmer på knoppen ..

Blemmene er nå borte,men sliter med å få han til å suge:-(

Han får ikke skikkelig tak,så hele ammingen blir en skikkelig prøvelse hver gang!(tar opptil 2timer) Nå er jeg lei..har jo ikke fritid og tenker på denne ammingen hele tiden:-(

Bør jeg begynne med mme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med mme når min var 3 mnd. Han fikk 4 tenner da, så d gjorde så vondt og fikk såre brystvorter. Tenkte også masse på amminga,men snakka med helsesøstra og da anbefalte hun å bare begynne med mme. Hun sa de 3 første mnd var de viktigste med amming uansett. Snakk med helsesøstra du,så ordner det seg nok :)

Lykke til..

Skrevet

Jeg ammet min gutt i 3 mnd. Hadde problemer helt fra starten jeg også, men fikk det til å gå på et vis selv om veldig mye av tiden gikk med til å tenke på amming, prøve å få til ammingen bedre, bekymre meg etc, etc. Da han var 3 mnd ble han syk, deretter ble jeg syk, (begge omgangssyke) og han begynte å vegre seg skikkelig for å ta brystet (dette hadde han delvis gjort tidligere også, men ikke til de grader). Jeg valgte da etter enda mer bekymring og en del tårer å gi mme isteden, og å pumpe. Har gjort dette tre uker nå, og har etterhvert slått meg til ro med denne løsningen. Pumper morgen og kveld for at han skal få en dose morsmelk (med antistoffene det gir) daglig, og gir resten i form av mme. (Jeg har lest på ammedebatten at delamming har mye for seg, så det å pumpe ut noe morsmelk og gi hver dag er visst verdt den ekstra innsatsen.) Jeg har funnet ut at dette nok er den beste løsningen for alle parter. Nå, for første gang siden han ble født, går måltidene uten hyl og skrik. : - ) Var jeg deg ville jeg iallefall ikke ha FOR høy terskel for å begynne med mme, evnt i kombinasjon med litt pumping. Husk, det er viktig at dere begge skal ha det bra, og det er neppe bra med amming for enhver pris! Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...