Gå til innhold

Julekveldsvisa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår, som fylte 2 i februar, har siden hun var baby hatt julekveldsvisa som favorittsang.

Det er den jeg må synge hver kveld før hun legger seg.

Pytt, pytt 20 grader og sommersol, vi synger julesanger like fullt vi.

Her om dagen hørte jeg at hn sang den til kusinen sin, og jammen meg kan ikke lille krapylet samtlige vers på sangen utenatt...ble litt imponert jeg...

Synger den ikke helt rent da, men nesten - "dra knakken bortått glaset..."

Utrolig hva disse små tassene lærer seg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er nå søte og, da! Og sesongbetonte sanger kan uten tvil tynes til å gå rundt hele året!

Her var det ett års tid at favoritten til en av revungene var "Ja, vi elsker" - så den var nattasang hver kveld..... hun lærte utenat tre vers c",)

Skrevet

Tenk at hun kan alle versene da. Det er sikkert veldig moro å ha ei jente som er så tidlig ute.

Her i gården er de litt i andre enden... men sangen og musikken er blitt mer og mer fremtredende jo eldre de blir. Det er nesten litt slik at vi vurderer å flytte pianoet i kjelleren..

Skrevet

Herlig..så skjønne!

Tekst spiller ingen rolle...her synger vi so ro lillemann...og han er definitivt ingen bamse ;)

Men å være alvorlig når han ler så tårene triller når vi synger den er ikke lett :))

Skrevet

"Ja vi elsker" setter jo en viss standard da.

Litt høytidstemt nasjonaldag:-)

De er så utrolig morsomme..

Skrevet

Hun er veldig tidlig ute...storebror på 10 er det store forbildet og han er allerede i gang med å lære henne å lese.

Hun synes det er stas med "lekser" og har allerede lært seg flere bokstaver og kan lese navnet til alle oss i familien.

Men dette er for henne bare en lek med storebror, så jeg er ikke redd for at det skal bli for alvorlig...

Skrevet

Så flott å ha storebror å strekke seg etter :)

Jenter er vel ofte også tidligere ute har jeg hørt, morsomt når de interesserer seg for det.

Bra det er en lek for henne...for ellers forsvinner du for oss inn på begavede barn forumet ;)

Skrevet

Ingen fare for det nei, ikke begavet - bare nysgjerrig og lærevillig:-)

Men jentene virker tidligere ute enn guttene, mine to gutter har vært sene med mye...

Skrevet

Ha ha, julekveldsvisa.... Hun er veldig tidlig ute, herlig!! Håper vi får anledning til å hilse på henne og de andre i sommer :)

Her i gården er det bare "Bæ bæ lille lam" som er innlært til fulle. Ellers kommer de fleste sangene i biter og enkeltord. I morges hørte vi på Bjørn Eidsvåg i bilen og jeg sang i vilden sky " For eg er bare en..." "MANN" kom det fra baksetet. Hi hi hi...

Skrevet

Ha, ha.....

Minner om størstegutten min det, vi var på besøk hos oldemoren hans og han satte i å synge "jeg vil så gjerne ha kjeks med deg" :-)

Ja vi må få til et treff, det hadde vært moro å treffe Karosnuppa.

Skrevet

Så nydelig da..

Det er jo en kjempefin sang. Blir jo nesten i julestemning her. Hurra for jul hele året:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...