Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Jeg har en sønn som den siste tiden har hatt søvnproblemer. Han har våknet hver time om natten og kl 5 vil han opp. På dagtid har han sovet til sammen 2 timer. Han har vært skikkelig utilpass og grinete - og veldig trøtt. Han er noe sein i motorisk utvikling (har akkurat begynt å krabbe, reiser seg litt opp). Da jeg var på 1-års kontroll forrige uke mente legen og helsesøsteren at han trengte hjelp til å komme inn i godt søvnmønster igjen. Legen skrev ut Vallergan (sovemedisin) og sa jeg skulle prøve det en liten stund for å se om det hjalp på sovingen.

 

Noen andre som har erfaringer med denne medisinen? Hjalp det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte vallergan for søvnproblemer for mange år siden, og den var jo kjempesterk! Jeg tok en tablett på kvelden og etter en time var død for denne verden i 12 timer de første gangene. Var først etter noen uker at jeg fikk et mer normalt søvnmønster igjen.

Det var ikke bare bare å lære meg å sove på egenhånd når jeg skulle slutte heller.

Er det virkelig ingen "lettere" alternativer? Hvor mye skulle han få? Jeg hadde hvertfall skikkelig "hangover" på morgenen, ble litt "stein" rett og slett. Det må da være litt for heavy for en liten unge...

Skrevet

Vi fikk vallergan til vårt barn på 1 år som ikke sov... Brukte 2 ml til natten i 2 uker, og vips så sov barnet så søtt atte.... Hadde skikkelig dårlig samvittighet for det, men det ble et helt annet liv for oss alle etterpå. Hun har sovet godt siden den tid faktisk (utenom når hun er syk da). ikke noe mer oppvåkning hver 2 time natten igjennom..

Skrevet

De er jo ikke sterke. Ikke vanedannende heller, så ikke tenk på det. bruker de selv jeg.

Skrevet

Hmmm liker ikke dette siste innlegget. Husk at vallergan er reseptbelagt. Det kan virke svært forskjellig fra menneske til menneske. Noen merker ikke at de har tatt det, mens andre kan falle i søvn med en gang og bli tung og døsig i kroppen også dagen etterpå.

Jeg mener at all sovemedisin er vanedannende. Hvis det ikke er fysisk vanedannende så er det psykisk vanedannende.

 

Til HI. Jeg kan ikke gi noen gode råd her, men når gutten min lærte seg å krabbe da sov han mye dårligere på natten en periode......

 

lykke til!

Skrevet

Vi brukte det til datteren vår da hun var ett år, etter at alt annet var forsøkt for å få henne til å sove. Brukte det i to uker, men det hadde ikke noen særlig effekt:-( Så det løste ikke noen søvnproblemer her, hun er 16 mnd nå og våkner fortsatt mange ganger om kvelden/natten.

Skrevet

Minsten har brukt Vallergan i 2 omganger. Han manglet søvnmønster og vi fikk det anbefalt fra Ullevål sykehus. Fungerte veldig bra!!

Han ble ekstremt sløv den første gangen, varte hele neste dag, men etter det ble han pigg igjen på dagtid.

Skrevet

jeg har brukt vallergan selv og ble helt nedopa dagen etterpå og fungerte ikke noe særlig på meg på natta heller. skulle på skolen men klarte ikke for jeg så bare "syner" og var helt lost. grøss og gru. men du kan prøve , mennesker reagerer forskjellige på medisiner så kan være han takler det bedre enn meg :)

Skrevet

Vallergan er egentlig antihistamin-allergimedisin. Men virker på mange søvndyssende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...