Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 jeg er så lei av folks trangsynthet i forhold til USA.. mange utaler at Amerikanere er sånn og sånn.. de er overfladiske, arrogante, dumme, feite, uopplyste, mm... Blir oppgitt av slik generalisering, og synes det sier mye om den som uttaler det!! USA er et enormt land, og kan sammenliknes med hele europa i størrelse.. jeg vil jo si at vi Nordmenn er litt ulike Franskmenn eller Spanjoler, eller hva?? tenk litt på det neste gang, før man kommer med håpløse bemerkninger på en enorm folkegruppe..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Ja dem er kjempe smarte! Sjekk ut disse: http://www.youtube.com/watch?v=VtXCs0Wqs9Q http://www.youtube.com/watch?v=7LZnIlJP-Js&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=1hy6O0IMLJ4&mode=related&search=
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 du er jo igjen nok et eksempel da.. tror du ikke at man hadde funnet endel sånne klipp her i europa også, dersom man hadde forsøkt? media er så opptatt med kun å belyse USA`s dummhet.. I Norge blir vi pumpet fulle med hets, og vi ser ikke en nyansert side.. kun det media ønsker å få frem..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har bodd i new york i 4,5 år og i florida i 2 år og kan fortelle at amerikanere skjennerelt er utrolige dumme og uopplyste. Hvis man hadde tatt gjennomsnittelig så er en amerikaner 10 ganger værre enn en nordmann. Det er jeg overbevist om! Go live there....
FuriLaks Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Enig i at man ikke skal dra alle over én kam, men tror alikevel at det er noe i det! Har ihvertfall litt inntrykk av at "de" er ganske selvsentrerte. HAha, anonym!
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Dersom dette henviser til feks Kozy K sin tråd tidligere i dag så, om noen, vet hun hva hun snakker om. Hun er oppvokst der... Og det finnes mange dumme europeere også, den store forskjellen er at en veldig stor andel amerikanere er mye mer brautende, høylytte og sikre på seg selv. Det er en amerikansk greie bare. Nordmenn i syden er noe av samme greia, de er bare ikke like totalt ribbet for allmennkunnskaper!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 da vil jeg spørre dere alle om en ting: nevn alle statene i USA da, eller bare 25 av de.. også kan dere tenke på om amerikanere er selvopptatte og uopplyste fordi de for eks. ikke vet hvor Norge ligger eller hva hovedstaden heter.. har selv bodd 3 år i USA, studerte der og er av en helt annen oppfatning.. kan jo ha med hvor man bor også da, i hvilken stat.. men jeg ønsket bare med dette innlegget å få folk til å tenke litt selv, og ikke følge alle andres mening om USA, men kanskje se det at alle ikke er like!!!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 er litt enig der ja.. hvis man har reist litt i USA så merker man fort hvor forskjellige folk er i for eks øst og vest.. jeg synes de fleste Amerikanerne jeg har møtt er vennlige og hjelpsomme, og det er en fryd å reise i det landet som turist!! Synes folk bør vite hva de prater om før man tar en forutinntatt holdning om en gruppe mennesker man kun har hørt er sånn og sånn.. Men de skal ha at det er litt voldsomme og litt selvopptatte.. men hvem hadde ikke vært det, dersom man bor i et så stort land, som har alt.. vi i norge sitter på en måte og titter ut i verden fra Nord, og må forholde oss til folk rundt oss på en helt annen måte, ettersom vi er så små..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 ohia,oklahoma,kansas,arkansas,alaska,california,nevada, texas,oregon,alabama,indiana,washington,florida,maryland,iowa,michigan,arizona,idaho,kentucky,utah,tennessee,virginia,montana,south-dakota,north-dakota.. VANSKELIG....
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 ja de fleste synes det.. nå kan du nevne hovedstedene i hver stat da )
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #11 Skrevet 28. juni 2007 Å kunne nevne 25 av de amerikanske statene kan jo alle (hverfall nesten alle vil jeg tro) Hvor de forskjellige landene ligger i verden er almennkunnskap.
ScaryMama Skrevet 28. juni 2007 #12 Skrevet 28. juni 2007 Er dette siktet til mitt innlegg tidligere der jeg nevnte holdningene til mange amerikanere når det gjelder amming? Jeg vet at det er veldig store forskjeller på de fleste ting fra stat til stat. Jeg har bodd i texas, california, manhattan, og washington dc. Mamma er fra minnesota så jeg har vært der en del og jeg har også vært i flere stater, minst 25;) Jeg opplever at holdningen til amming er ganske lik overalt i usa, mest ekstremt er det vel i manhattan. Der ammes det ikke, i så fall skjer det veldig bortgjemt og er helt hysj hysj. Det blir feil å si at alle amerikanere er ditt og datt, enig i det. Men selv om det er et stort land og folk er forskjellige, så er det visse ting som gjelder i usa som virker rart på oss nordmenn. Spesielt det med at man skal hevde hvor bra man er, skryte seg selv opp i skyene og ha et urealistisk syn på hvor flott man er. Jeg forstår at det er sært for andre. Og amerikanere ER høylytte, de snakker høyere enn nordmenn, og det gjør de i hele landet. Nei, alle amerikanere er ikke dumme. Men det er ikke stor interesse for det som foregår i utlandet. Generelt vet amerikanere mindre om det som skjer rundt i verden. Jeg tror at det er en konsekvens av å bo i et stort land. Også er det mange som klager på at amerikanere kaller alt for "europe". Sånn som " I am going to Europe for the summer", som om europa er et land. Men det gjør mange nordmenn når det gjelder afrika også. Vi sier ofte bare afrika, og det blir like feil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå