Gå til innhold

Liten vektøkning - andre med erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ei på nærmere 5 måneder. Hun var stor da hun ble født (drøye 4 kg), men har lagt på seg relativt lite uke for uke, kanskje gjennomsnittlig 80 gr per uke (totalt 1,3 kg siden fødsel). Hun strekker seg relativt mer (tror jeg) 12 cm siden fødsel. Så hun er nok litt lang og tynn på en måte. Jeg opplever at jeg har mye melk, og har hatt det hele tiden. Jeg har også hatt behov for å pumpe meg i tillegg til å amme henne. Hun er veldig blid og fornøyd, og jeg tror ikke akkurat hun lider noen nød - ikke er jeg veldig bekymret for vektoppgangen heller. Det er mer det at jeg er litt fascinert over at det går an, jeg synes hun spiser så mye... både ofte og lange måltider. Og så merkes det så lite på vekt... Hun har kun blitt ammet - vil ikke ha flaske... Og jeg lurer på om det er noen andre som har tilsvarende erfaring eller har noen teori om hvorfor det er sånn...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Har du fått henne veid før og etter måltid?

Skrevet

lillegullet mitt er 4 mnd og 19 dgr, hun ble målt og veid i går. Hun er 64cm lang og veier 6430. Hun hadde lagt på seg mindre enn 300gr på 4 uker, og da reagerte helsesøsteren. Ikke fordi hun ikke hadde lagt på seg så mye, men fordi vektkurven hennes flatet veldig ut. Så nå skal hun få ett grøtmåltid om dagen. De må jo introduseres for fast føde før eller senere uansett.

Dessuten er det veldig fint å begynne med glutenprodukt samtidig som en ammer, sa HS. Noe med at det beskytter mot allergi eller noe...

Lillegull ligger ved puppen annenhver time, så jeg skjønner heller ikke at hun ikke legger på seg!!!

Skrevet

Jeg har ei jente på 4 1/2 måned. Hun var 3720g og 48cm da hun ble født og 3895g og 55,5cm på 6 ukes kontrollen. Vi har vært på ukentlig kontroll med henne på helsestasjonen frem til for 3 uker siden, hun har lagt på seg mellom 80 og 100g i uken siden 6 ukers kontrollen. Hun har alltid vært blid og fornøyd og spist hyppige og lange måltider. Vi var inne på barneklinikken til utredning og konklusjonen var at hun bare er sånn. Tror bare hun ligner på pappan sin som alltid har vært tynn uansett hvor mye han spiser.

Hun passerte 5 kg for ca. 1 uke siden og har vokst 13cm siden fødselen.

Jeg har også kun ammet frem til for en uke siden, da begynte vi forsiktig med litt grøt.

Skrevet

Fint å høre om flere. Dette er jo akkurat som vi har det også - bare vi ikke har vært til utredning eller noe. Har dere (eller helsestasjon) vært veldig bekymret ift. jenta deres? Jeg har ikke veid så ofte som dere, men det er fordi jeg ikke har ønsket det - helsesøster har vel egentlig... men lot meg slippe. Jeg er redd det bare blir et slit og stress hvis en blir for opphengt i vekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...