Gå til innhold

Når fortalte dere den store nyheten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altfor tidlig! Uke 5 til familie og venner. Uke 12 til jobben...

Skrevet

Da jeg var 14 uker og hadde hatt 2 UL for å sjekke at alt virkelig var iorden!

Skrevet

Ut i fra det jeg vet nå var jeg 13 DAGER på vei da jeg fortalte sjefen min det....

Jeg trodde da jeg var 6-7 uker på vei og fortalte på grunn av tilrettelegging på jobben..

Familie fikk vite det to dager før sjefen, så vi var tidlig ute gitt...

Er nå 24 + 1 og heldigvis ser alt fint ut =) Fikk litt panikk en stund da jeg fant ut at jeg hadde testet så tidlig og snakket med folk så tidlig...

Skrevet

sa det nok alt for tidlig her også..

uke 5 eller 6 til familien og venner sa jeg det etter som jeg snakka med de..

Skrevet

Jeg er 15uker idag og er veldig mange som enda ikke vet....Har ikke noen hast me å fortelle det!

Skrevet

med en gang ja =) hehe så var nok rundt 5 uker på vei.. hehe

Skrevet

da jeg var litt over 5 uker på vei. Da testet jeg og ble ufattelig sjokka! Ringte venner og familie for å fordøye det at det stod gravid på testen min :-)

Skrevet

de nærmeste (som jeg ville sagt det til hvis jeg hadde vært så uheldig å spontan abortert) sa jeg det til med en gang nesten.

Venner sa jeg det til rundt uke 11 tror jeg

Øvrig har jeg ikke sagt det til ennå (uke 24+4 i dag), de finner det ut da de ser meg med en baby eller hører fra andre :)

Skrevet

ser også at det blir nok tidligere denne gang enn forrige.. da var jeg 16uker når jeg begynte å fortelle, nok noen uker før alle var informert. denne gangen fikk søskenene mine vite det innen noen dager, av praktiske grunner... de eneste som vet d ennå, er 6 uker på vei.

vanskelig tid å holde det sjult på, har jo masse planer som inkludere alkohol i løpet av sommeren. bryllup, konserter osv. noen går det ann å snike seg unna, mens andre blir nok mer avslørende.

får de når boblen sprekker :):)

Skrevet

Fortalte det til en vennine i uke 5 eller noe sånt, samt til søsteren min litt senere. Så ventet vi til 10+4 med foreldre og søsken og ca en uke til med kommende oldeforeldre og arbeidsplasser.

Tok UL før vi slapp den glade nyhet til familien vi:)

Skrevet

Har bare fortalt det til mine foreldre og bestemor og noen nærmeste venner. Begynner vel å bli på tide.Er i uke 19.

Skrevet

Ventet til vi var 3 måneder på vei før vi fortalte familie, og ventet med å fortelle resten / jobb til vi hadde vært på ultralyd (uke 19).

Skrevet

Vi hadde vel visst det noen få dager, kanskje ei uke før enn vi fortalte det til foreldre og søsken. De hadde allerede vært med på en nedtur (SA i uke 8), så syntes vi liksågodt kunne fortelle. De var liksom fullt klar over at det ikke trengte å gå bra. Var vel rundt 7 uker på nyttårsaften, og da la mange av de nærmeste vennene 2 og 2 sammen ettersom jeg holdt meg unna alkohol med gangavstand hjem :)

Skrevet

Ringte mamma etter pos test.

Søster`n fikk vite det da vi var ca 7 uker på vei.

Svigers og øvrige søsken da vi var 9 uker. Hadde mage da.

Egentlig var vi tenkt å holde på nyheten lenger. Koset jo oss med å vite noe de ikke viste vi :)

Men siden jeg alt hadde fått mage, fant vi ut at vi heller ville fortelle det selv da enn at de skulle se det neste gang vi kom på besøk :)

Resten fikk vite det pø om pø etter det.

Skrevet

Med førstemann fortalte jeg det til sjefen da jeg var 8 uker på vei, men det hadde litt med tilrettelegging også. Resten av folka fikk vite det etter 12 uker, pga tilrettelegginga. Mamma og pappa fikk vite det da jeg var 7 uker på vei, men kun fordi mamma spurte et direkte spørsmål. Hans familie ventet vi litt med.

Vet at jeg kommer til å vente med å fortelle det neste gang jeg blir gravid (om jeg klarer å holde meg, og ikke bobler over av glede). Ihvertfall til hans familie, for når en og to visste det, så visste alle sammen det, selv folk i nabobygda... Og så er det jo greit å være sikker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...