Gå til innhold

Hvordan vasker dere babyleker--saerlig de med lyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naa har jeg vasket sengetoey, klaer, osv. til lillegutt--og ogsaa matten til babygym'en. Men det er jo mange smaa leker som han ogsaa kan komme til aa putte i munnen etterhvert. De med ranglelyder osv. er jo forsaavidt greie--de tenker jeg vel at jeg kan haandvaske, evt. ta i maskinen. Men hva med de smaalekene som har noe slags elektronikk inni seg--f.eks slike som festes til babygym'en? De gaar jo i stykker hvis man tar dem i vann. Toerker dere bare av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm. har ingen planer om å vaske leker. Holder lenge for meg med dynetrekk og klær.

Skrevet

jeg vet at flere spedbarnsleker tåler å bli tatt i oppvaskemaskinen. jeg kokte mange av ranglene til førstemann, før første gangsbruk. de med elektronikk, kan du kjøpe håndsprit på apoteket som du tørker over med. la det tørke og deretter vaske med såpe og vann. da har man hvertfall ikke bakterier utenifra, kun de i hjemmet, som er naturlig for barnet. kanskje litt hysterisk, men er jo et alternativ ;-) jeg tok frem gamle leker nå, og putta alt i oppvaskemaskinen.

Skrevet

tror nok ungene tåler lekene selv uten å ha blit vaska:) Evt bruk noe bakteriedrepende og tørk av dem litt før bruk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...