Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #1 Skrevet 28. juni 2007 Er ferdig med studiene desember 2007. Har termin 10 februar 2008. Men hvordan skal jeg klare å opparbeide meg nok penger til å få fødselspermisjonspenger? En skal jo ha jobbet 6 av de 10 siste mnd. også? Skal jeg bare melde meg opp i et fag og liksom være student litt lenger slik at jeg får stipendet og lånet som fødselspermisjonspenger? Kan jobbe litt i min brors firma fra høsten av i helger, men det er snakk om 4000 pr mnd. Ikke mye å leve av det. Men kan jeg få dette i tillegg til penger fra lånekassen (viss jeg melder meg videre som student da..). Og hvor mye kan en tene MAKS pr. mnd. og få dette som tillegg til det en får av lånekassen..... Hva er det smarteste å gjøre med tanke på å få mest mulig? Hjelp meg jenter TUSEN TAKK for at dere gidder.... :-) :-) :-)
ScaryMama Skrevet 28. juni 2007 #2 Skrevet 28. juni 2007 Det smarteste er å melde deg opp til fag og fortsette med å være student. Jeg kjenner en som var i akkurat samme situasjon som deg, og hun gjorde det. Jeg tror at det maksimale man kan tjene og fortsatt få penger fra lånekassen er 100 000 i året, men det er mulig at det har økt litt siden jeg sjekket sist. Det står veldig utfyllende informasjon på lånekassens sider, men det er liten vits i å ringe til dem. De har aldri tid til å hjelpe med å forklare regler;)
Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Du kan godt tjene 4000 i tillegg til fødsels stipend..foreldrepenger som overgår maks inntektsgrense gjør IKKE til at stipendet blir gjort om til lån..men forsørgerstipendet kan bli omgjort hvis man overstiger maks grensen..det står under spørsmål og svar på lånekassens sider..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå