Gå til innhold

Hva skal de små ligge i om natta?


Arwen*

Anbefalte innlegg

Mine to andre har liggi i kurv de første månedene. Ganske koselig med den arvekurven synes jeg, men de begge har ofte endt opp i senga mi i løpet av natta. Så nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg en sånn kurv til å henge ned fra taket, så kanskje det blir lettere å vugge den lille i søvn.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe erfaring med dette, men vesla mi skal sove i vugga de første 3mnd, deretter over i sin egen sprinkel seng...på eget rom..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi hadde sprinkel senga på vårt rom med bagen fra vogna oppe i de først 4 mnd. Jeg bestemte derfor denne gangen for å kjøpe en vogge, på hjul, som kan stå på rommet vårt. Jeg savnet vrikelig en vogge forige gang :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en barneseng som ble laget til min tante (av min bestefar) som "hele" slekta på morssiden har ligget i.. det er litt sjarm. Mamma malte den til min forrige datter kom.. den er sånn liten som bare er for de første to mnd eller så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Har kjøpt leander vugge som skal henge i taket ved siden av senga.

De jeg kjenner som har denne sier det er så fint for når den lille blir urolig så begynner senga å gynge og så vugges de til å sovne igjen :)

 

Men jeg har ikke noe personlig erfaring bare det som jeg har blitt fortalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått låne ei leandervugge som vi skal bruke den første tida. Men satser ganske stort på at lillegutt skal finne seg i å sove i senga si på sitt eget rom ganske raskt.... Men dette er jo vårt første barn, så jeg antar at realiteten blir ganske annerledes fra planene våre, så jeg ser ikke bort fra at han blir i vugga på vårt rom ganske lenge.... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner med senga med en gang, har kjøpt stor å go kant til å ha rundt oppi senga og himmel så det skal bli lunt og godt. Hvis ikke dette holder legger jeg et saueskinnsteppe i bunn, skal visst puste og være bra for ungen: ) Har ikke helt peil, er første ungen,men flere tante barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe sprinkelseng, ta bort ene langsiden og feste sprinkelsenga til siden av vår egen seng. Så trenger man ikke reise seg opp om natta for å amme osv. Etterhvert flytter han vel inn på eget rom... må bare få bygget det først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også på å kjøpe sån vugge som henger i taket, mest pga. plassmangel. Noen som vet hvor de selger slike?

 

Etterhvert så flyttes babyen over i sprinkelseng og blir liggende på vårt rom til h*n er 1,5-2 år. Muligens lengre også, kommer an på hvordan personlighet o.l h*n får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sier jo plassmangel så kanskje de ikke har flere rom og skal flytte etter det eller har et annet barn på et annet rom og vil vente til søvnrytmen er i orden.

 

jeg ville aldri hatt det, men folk er forskjellig - indeed!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt babykurv idag! blir koselig når det kan ligge en liten bebis oppi der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestilt meg en sånn til å henge i taket=) Blir spennende å se om barnet sover bedre i denne enn i kurv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...