Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min er periodevis plaget med luktløs utflod, ser tydelige spor i trusene hennes.

Som mor blir jeg litt engstelig og har fryktet "det verste". Jeg har fisket uten å legge ord i munnen hennes, men jenten ser ut som et spørsmålstegn og det er tydelig at det ikke er noe "skummelt" som skjer.

Vasker henne godt både morgen og kveld, uten såpe.

Har vært hos legen med henne ang. dette for et års tid siden, men legen sa at "det er ikke normalt med utflod hos små jenter, men heller ikke unormalt". Egentlig et ganske ok og beroligende svar.

Men dette er jo plagsomt for jenten min...

Noen som har noen erfaringer med dette?

TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke så store barn, men søsteren min opplevde dette med sin "stedatter". Men enden på visa der, var jo at moren (som har ansvaret, hun er bare hos sin pappa og min søster annenhver helg) ikke vasker henne skikkelig. Så denne jenta har pådratt seg kronisk sopp.... Stakkars!! (Men hentyder ikke at det er det som er i veien med din datter altså....)

Men lurer på hva du sier du "fisker" etter når du snakker med henne??

Skrevet

Takk for svar!

Er nok ikke mangel på vask, nei :o)

Med "fiske" så har jeg f.eks. spurt om de har lekt "doktorlek" eller om hun eller andre har tatt på tissen, men uten å si dette for direkte (vil ikke "legge ord i munnen" på henne). Øhh...skjønte du den?

Skrevet

Ja.... Om det kan være noe hun ikke sier, som er grunnen til det ja.... Ja, i barnehagen har vi opplevd at noen barn (både gutter og jenter) satt i en slik lekehytte, og prøvde å putte steiner og pinner (!!) inn både her og der på hverandre.... Så, det KAN skje at de prøver å utforske med diverse gjenstander, som er fulle av bakterier og drit i tillegg! Huff, det ble "oppvask" av dette, for de på den avdelingen hadde ikke fylt sjekklisten (krysse av hvert barn hvert 15.minutt), men det er jo en helt annen sak....

Hva med å smøre på noe, hvis det plager henne? Får man ikke noe mot det, eller virker det ikke til å plage henne? Har du googlet på dette? Kanskje du finner lignende "sak" på andre forum om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...